Update No Guts No Glory begunstigde Aliza (7)

Aliza (7) is de jongste begunstigde die Stichting No Guts No Glory ooit had. En wat voor één! Als een kleine leeuwin vecht ze, samen met haar zusje en haar moeder Atia, voor wat meer tijd in goede kwaliteit van leven. Aliza heeft namelijk neuroblastoom kanker. Dit is een zeldzaam type kanker waar helaas nog weinig behandelmogelijkheden voor zijn. Op dit moment doet ze mee aan een trial in Duitsland in een universiteitsziekenhuis. Het gaat om RIST en immunotherapie.

Het zijn lange dagen voor Aliza en haar moeder in het ziekenhuis. Ze heeft onlangs een beenmergpunctie gehad en een nieuwe ronde chemotherapie. Die heeft haar erg vermoeid. Mede omdat ze pijn heeft in haar been is er een scan gemaakt en heeft ze een MRI gehad. Ze draagt een fentanyl pleister op haar rug om de pijn wat te verlagen.

Aliza 2015

Het is niet niks om dit allemaal te doorstaan. Aliza’s moeder Atia overlegt dan ook altijd alle onderzoeken, behandelingen en procedures met haar. Atia: “Ze moet op haar niveau weten en begrijpen wat er met haar gebeurt, zodat zíj kan beslissen. Ik zal haar nooit mijn wil opleggen. Ze heeft recht op uitleg. Ze is nu zeven en begrijpt al heel veel. Ik wil een blij, lachend meisje het ziekenhuis in brengen en niet een depressief meisje dat niet weet wat er aan de hand is of wat er gaat gebeuren.”

Wil je helpen en iets bijdragen aan de behandeling van Aliza en onze eventuele volgende begunstigden? Doneer of kijk eens op onze kom-in-actie pagina en zet een actie op. Dat kan ook heel klein. Alle beetjes helpen. Dankjewel vast!