Steun als bedrijf

Wens van Wendalin in Poppodium 013 – Foto door Willem van Breugel.

Als ondernemer of bedrijf geniet je fiscaal voordeel bij het schenken aan goede doelen. Wij stellen iedere bijdrage bijzonder op prijs. Met je onderneming of bedrijf kan je ons op verschillende manieren steunen;
Met een incidentele gift, deze kun je via de volgende link instellen of overmaken op:

IBAN NL61 TRIO 0198 4024 49 t.n.v. Stichting No Guts No Glory

Door een structurele schenking te doen. Deze is in te stellen via de volgende link of door deze zelf in te stellen bij een handmatige overboeking via de bank van je onderneming.
Of je kunt vriend van NGNG worden.

Voordelen voor ondernemers door schenken aan een stichting met ANBI-status

Als een bedrijf een geldbedrag schenkt aan een goed doel met een ANBI-status, dan is dat bedrag aftrekbaar van de winst. Dit geldt dus ook voor de giften aan onze stichting. Wanneer de gift hoger is dan €227,- , is de gift volledig aftrekbaar. Je kunt per jaar maximaal een bedrag ter grootte van 10% van de fiscale winst van het bedrijf aftrekken.
Bijvoorbeeld: Een bedrijf doet een schenking aan Stichting No Guts No Glory van € 5.000. Wij hebben de ANBI-status. De schenking is aftrekbaar van de vennootschapsbelasting (25,5%) en kost het bedrijf zo in feite  € 3.725 in plaats van €5.000. Omzetbelasting (BTW) speelt hierbij geen rol.