Drie wensen bij André Rieu!

We laten al een wens uitkomen bij André Rieu maar er kwamen er nog 3 binnen.
Gelukkig hebben we voor al die mensen nog kaarten kunnen kopen, zodat zij samen met hun geliefden kunnen gaan genieten van de show van Rieu!

Mijn naam is Corry Peters, echtgenote van Marius Schoon, daarnaast moeder van een zoon en dochter en mag oma zijn van 3 kanjers van kleinzoons.
Eind april opgenomen met vermeende hartklachten maar na een aantal uren te horen gekregen dat het geen hartklachten waren maar acute lymfatische leukemie met een gemiddelde levensverwachting van 2 tot 3 jaar. Dat was heel erg schrikken. Zit nu midden in een traject van chemokuren.
Een “todo” lijst heb ik niet maar geniet van de kleine dingen. Maar er was altijd wel een stille wens om naar een concert te gaan van André Rieu. Maar het kwam er steeds niet van. Voordat ik ziek was geworden zei mijn zoon al vaak dat hij graag met mij naar een concert van André Rieu wou gaan.
Deze stille wens werd ineens ingevuld door een vraag van mijn schoonzoon Bas of ik André Rieu kende. Tot mijn stomme verbazing zei hij dat er kaartjes waren geregeld voor het a.s. kerstconcert van André Rieu om samen met mijn zoon Pieter Paul hier naar toe te kunnen gaan. Geweldig, ik kijk er echt naar uit. Heel hartelijk bedankt voor dit cadeau!

Mijn naam is Monique Schroeijers, ben 54 jaar en woon samen met mijn vriend Jos en onze 2 schattige hondjes in Krabbendijke (Zeeland).

Op 13 juli 2021 zijn wij in een rollercoaster terechtgekomen. Toen kreeg ik te horen dat ik longkanker had, stadium 4. Tumoren in beide longen en in de lymfeklier tussen mijn longen.
Het is eigenlijk per toeval ontdekt. Ik was al een hele tijd aan het afvallen, zonder dat dit de bedoeling was. Na lang aandringen van mijn vriend ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Allerlei onderzoeken, waaronder ook een longfoto en zo is het aan het licht gekomen. Na vele scans en onderzoeken werd er een behandelplan opgesteld en we gingen voor de kleine kans op genezing ! (25%).
In augustus 2021 gestart met de eerste van 3 chemokuren en tijdens de tweede chemokuur gestart met 33 bestralingen. Een zwaar traject, maar je hebt er alles voor over om maar die kans op genezing te pakken! Eind oktober was ik klaar met de behandelingen.
Gelukkig bleek bij de eerste scan, eind november 2021, dat de behandeling z’n werk had gedaan, alle tumoren waren gekrompen. Ik zou om de 3 maanden een scan krijgen om te kijken hoe de kanker zich gedraagt.

In april 2022 bleek er helaas weer groei van de tumoren te zien en werd mij ook verteld dat ik ongeneeslijk ziek ben.
Dat is dan weer een klap in je gezicht! Het worden dan levensverlengende behandelingen i.p.v. genezende behandelingen en dat was wel heftig.
Daarnaast kreeg ik steeds meer last van een zeer droge, irritante hoest, die een hele dag door duurde met als gevolg 4 gebroken ribben. Wat blijkt, ik heb dus aan de bestralingen een bestraling longontsteking overgehouden. Flinke prednison- en antibiotica kuur gehad en toen redelijk onder controle. In augustus 2022 ben ik begonnen met een vrij nieuw medicijn, dat ruim een jaar alles stabiel heeft gehouden. Helaas is er bij de laatste scan in augustus jl. een uitzaaiing gevonden in de lymfeklier onder mijn sleutelbeen.
Bij de volgende scan in oktober gaan ze kijken of ik nog door kan gaan met de medicijnen of dat ik weer chemotherapie krijg.

In juli 2022 zou ik met mijn moeder naar het concert van André Rieu op het Vrijthof gaan. Eindelijk weer iets om naar uit te kijken. Kosten noch moeite hadden we gespaard.
Dit hebben we helaas moeten annuleren, omdat het met mijn hoest gewoon niet te doen was. Dat was echt flink balen, want we hadden er zo naar uitgekeken.

Muziek betekent voor mij een echte uitlaatklep. Is het altijd al geweest. Vooral nu, als het even niet zo lekker gaat, zet ik de muziek die ik leuk vind echt keihard aan en geniet ik met volle teugen! Dan kan ik er echt weer even tegen.
Als ik de muziek van André Rieu hoor, word ik heel rustig en vrolijk. Ik heb zoveel bewondering voor hem. Hoe hij klassieke muziek op een hele luchtige manier weet over te brengen is gewoon geweldig.

Dankzij jullie mooie stichting gaat mijn wens in vervulling en ga ik samen met de twee personen die het meest voor mij betekenen, mijn vriend en mijn moeder, naar het kerstconcert van André Rieu!
Groetjes,
Monique

Dit zijn mijn man en ik. Hij is mijn steun en toeverlaat al 7 jaar lang sinds ik voor het eerst borstkanker kreeg. Mijn man begrijpt mij heel goed, omdat hij ook kanker heeft gehad. We zijn erg blij dat we via No Guts No Glory naar het concert kunnen gaan en kijken er erg naar uit!
Sylvia

Lieve Corry, Monique en Sylvia, heel graag gedaan en we hopen dat het kunnen beleven en horen van de live muziek van André Rieu, jullie veel mag gaan brengen!

Help ons muzikale wensen uit te laten komen:

Volg je ons al op Instagram?