Bianca en Bas naar Aurora!

Afgelopen zaterdag 3 september was het eindelijk zover: Bianca kon haar Bas meenemen naar het uitverkochte concert van Aurora in Paradiso. Meer over de achtergrond van deze wens lees je hier: https://www.stichtingngng.nl/2022/05/05/biancas-wens-voor-bas/

Bas omschrijft heel mooi hoe hij het ervaren heeft:

Bianca gaf mij een enveloppe met daarin een kaart. “Deze is speciaal voor jou”, zei ze erbij. Ik opende de kaart en las de tekst die ze daarop geschreven had. Het was op een zomeravond, nog vroeg in het seizoen en ze had me ‘zomaar’ meegenomen om ergens een hapje te gaan eten. Bianca heeft uitgezaaide baarmoederhalskanker en ze zal niet meer beter worden. Samen proberen we de tijd die we samen hebben zo goed mogelijk te benutten. Tussen alle emoties, behandelingen in het ziekenhuis en gesprekken met de artsen maken we er maar het beste van. Muziek is onze gezamenlijke passie geworden. In het begin van onze inmiddels 23 jarige relatie nam ik zelf vaak het initiatief om naar een optreden te gaan, maar inmiddels houdt Bianca ook onze favoriete artiesten in de gaten.

Ik had lang geleden het nummer “Murder Song” op de radio gehoord en ik vond dat een mooi en bijzonder liedje. De stem van Aurora is prachtig en is, denk ik, zonder dat ik het besefte blijven hangen. We houden ervan om in onze vrije tijd de natuur in te trekken en we zijn inmiddels gestart met kitesurfen. Onze zomervakantie brengen we al een paar jaar door in Noorwegen en we proberen inmiddels ook de Noorse taal te leren. Iedere ochtend luister ik ‘s ochtends in de trein naar de Noorse radiozender en hoorde daar opeens een bekende stem. “Everything Matters” klonk door mijn oortjes en ik zocht het snel op en zag direct haar naam staan. Omdat het album nog niet zo heel lang uitgebracht was, keek ik direct of er misschien ook een concert van haar gepland stond. Ja, er was een tour gepland, maar beide concerten in Paradiso waren helaas uitverkocht.

En nu las ik dat Bianca dit had gedeeld met de stichting No Guts No Glory en dat Ellen speciaal voor ons heeft geregeld dat wij toch samen naar het concert op zaterdag 3 september konden gaan. Wat ontzettend lief van haar en van Bianca! Zaterdagochtend zijn we met de trein naar Amsterdam vertrokken en mochten we inchecken in het heel relaxte Backstage Hotel. Ongelooflijk vriendelijk werden we ontvangen en dat gaf ons meteen al een relaxt gevoel. Voor Bianca is het wat lastig om in een drukke omgeving, zoals een grote stad als Amsterdam, alles te volgen. Door de chemotherapie die ze al een aantal keer heeft gekregen, kost het haar wat extra inspanning om alles te volgen. Ze wil eigenlijk steeds iets meer dan dat haar lichaam aan kan en neemt de gevolgen vaak voor lief. Zeker als ze weet dat we samen daarmee een fijne herinnering kunnen maken voor later.

Na het lunchen op het Leidseplein en rustig wat te hebben gewinkeld en te hebben gesnackt zijn we terug gegaan naar het hotel en maakten we ons klaar voor het concert. Paradiso is, denk ik, de mooiste zaal van Nederland en we mochten via de zij-ingang als een van de eersten de zaal in. We zochten een goed plekje op, ergens achterin de zaal bij de bar. Hier stond je wat hoger en hadden we mooi zicht op het podium. Het voorprogramma startte en we werden aangenaam verrast door de beide zangeressen Tea Wang en Sei Selena. De een akoestisch en ingetogen, de ander uitbundig.

Nadat het podium gereed was gemaakt voor Aurora, konden we anderhalf uur luisteren en samen genieten van een fantastisch concert. Onze muzieksmaak is erg breed en samen hebben we best al wat optredens bijgewoond Van Linkin Park tot Agnes Obel en Delain tot Stef Bos. Aan ons rijtje favoriete muzikanten kan Aurora ook inmiddels worden toegevoegd!

Dankjewel Ellen en jouw stichting No Guts No Glory voor deze onvergetelijke avond. En eigenlijk ook nacht, want na het concert hebben Bianca en ik nog gezellig buiten wat gedronken bij een leuk tentje aan de Marnixstraat en is het daardoor wel wat laat geworden.

De volgende ochtend hebben we nog van een heerlijk ontbijtje mogen genieten en hebben we ook kennis gemaakt met Ellen. Ze kwam nog even speciaal naar ons toe en we hebben samen nog fijn nagepraat over het prachtige concert, onze levens en het werk dat ze doet voor de stichting. En dit laatste heeft zeker indruk gemaakt op ons. Hopelijk kunnen we elkaar nog eens treffen, je bent namelijk een ontzettend lieve vrouw met een hart van goud.

Bianca en ik zijn ons er bewust van dat onze tijd samen korter zal zijn dan waarvan we ruim twee jaar geleden nog redelijk onbezorgd van uit gingen. Dankzij No Guts No Glory hebben we er weer een geweldig mooie herinnering bij gekregen. Hier kunnen we samen nog vaak aan terugdenken en zal later bij mij vast ook weer voor een glimlach op mijn gezicht zorgen als ik terug denk aan onze tijd samen. Dank jullie wel voor alles!

Lieve Bianca en Bas, wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Hier doen we het voor!

Onze dank gaat uit naar MOJO Concerts en het Backstage Hotel (https://backstagehotel.com) voor het meedenken en -organiseren.

Help jij mee wensen uit te laten komen?
Dank je wel.
Het maakt echt verschil!