Dimitri naar Pinkpop!

Zoals gedeeld gaan we samenwerken met Pinkpop (https://www.stichtingngng.nl/2022/06/14/no-pinkpop-no-glory/) om daar mooie muzikale wensen uit te laten komen aankomend weekend. Op vrijdag nemen we Dimitri en zijn Monique mee naar Pinkpop.

Na aanhoudende pijnklachten in de maag- en leverstreek kreeg ik in juni 2021 de diagnose uitgezaaide darmkanker. De uitzaaiingen in de lever waren al dermate groot dat ik het stempel ongeneeslijk op mij heb gekregen. Direct gestart met palliatieve chemotherapie.

Een zwaar fysiek en mentaal proces. Terwijl je mentaal nog aan het verwerken bent dat je nooit meer beter zult worden lig je al aan het infuus en krijg je fysiek ook gelijk een harde klap.

De behandelingen sloegen gelukkig zeer positief aan en na 6 infuus chemo’s ben ik overgegaan naar chemo in pilvorm. Ook geen pretje maar alles beter dan in een ziekenhuis liggen voor telkens een paar dagen. Na 10 chemo’s zag het er zo ‘goed’ uit dat in overleg met mijn fantastische oncoloog werd besloten voor een zogenaamde ‘drugholiday’.

In deze periode heb ik alles er uit gehaald wat ik kon. Op vakantie met het gezin naar een warme plek, naar Amerika toe om een NBA wedstrijd te bezoeken en zoveel mogelijk leuke dingen te doen met familie/vrienden/kennissen.

Echter begon ik begin mei  2022 weer last te krijgen en na een CT scan bleek het weer flink mis te zijn. Opnieuw uitzaaiingen in de lever. Gevolg, opnieuw chemotherapie middels infuus, een andere optie is er simpelweg niet.

Mijn lieve vrouw Monique had aan het begin van mijn diagnose al contact met Ellen van NGNG en Ellen wist dat wij wel van de festivals waren. In mijn jeugd/ jong volwassenheid heb ik praktisch alle zomers doorgebracht op festivals en concerten.

Ellen belde ons deze week of wij het zagen zitten om naar Pinkpop te gaan. Met liefde heb ik er een chemo voor uitgesteld en eigenlijk direct ja gezegd. Mijn allereerste concert die ik ooit heb ik bezocht was op 12 juni 1993 (ik was 16) naar Metallica en de afsluiter op vrijdag 17 juni 2022 op Pinkpop is en je-raad-het-al: Metallica!

Nu maar hopen dat ze ‘Seek & Destroy’ gaan spelen want dat past zo goed bij chemo 😉

Verder wil ik iedereen meegegeven die kanker heeft of er mee te maken heeft niet bij de pakken te gaan neerzitten hoe uitzichtloos de situatie ook is.

Pluk je dag/week/maand en probeer te genieten van de dingen om je heen. Dat doe ik ook en dat bevalt mij tot nu prima!

Dimitri

Dimitri en Monique, het is jullie keihard gegund en vrijdag gaan we er een hele mooie  dag van maken!

Wil je bijdragen aan onze muzikale wensen?
Dank je wel!
Het maakt echt verschil.