Update: zangles voor Lienke

Een update van Lienke over wat de zanglessen voor haar betekenen:

Het is bijna driekwart jaar geleden dat ik begon met zangles dankzij No Guts No Glory (en jullie: donateurs ;-)). In mijn eerste blog (https://www.stichtingngng.nl/2021/02/24/zangles-voor-lienke/) schreef ik dat ik hoopte op meer vrolijkheid, afleiding en een prachtstem. Die laatste zal wel: m’n man is in ieder geval tevreden 😉

Maar ik word er echt zo veel vrolijker van. Op het moment van aanvragen van deze zangles wens zat ik niet goed in m’n vel en had ik depressieve klachten. Ik vond het leven na kanker ingewikkeld en zwaar, want ineens moet je weer van alles (van jezelf en de maatschappij). Ik schreef Ellen destijds dat ik het miste om in de douche te zingen, maar dat ik me daar ook niet gelukkig genoeg voor voelde. En dat ik hoopte dat wellicht zangles een stukje daaraan bij zou dragen.

Inmiddels sta ik weer zingend onder de douche! Neuriënd of hardop zingend en ik voel me fijn. De zanglessen zijn een hele fijne afwisseling voor mij, en het doet me goed iets ‘normaals’ te doen. Je moet je voorstellen dat mijn afgelopen 4 jaren nogal overheerst werden door ziekenhuizen en medici, en nu doe ik iets voor ‘normale’ mensen ;-). Dat is weer zo fijn om te doen.

Beetje bij beetje kom je terug in het normale leven, wat (als ik voor mezelf spreek) nooit meer hetzelfde zal zijn, maar ik vind m’n weg in mijn nieuwe normaal. Ik ben No Guts No Glory echt enorm dankbaar voor dit geweldige cadeau: een jaar lang zangles!

Echt ontzettend fijn om te horen lieve Lienke!
Want dit was precies de bedoeling.

Wil jij ook zang- of muzieklessen?
Voor mensen met kanker of herstellende van kanker, maar ook voor mantelzorgers van mensen met kanker regelen wij een instrument en een vakdocent bij jou in de buurt. Voel je vrij contact op te nemen om te praten over de mogelijkheden via info@stichtingngng.nl.

Wil je bijdragen aan deze muzikale wensen?
Heel fijn, dank je wel.
Het maakt echt verschil