Mantelzorger ‘Mamsie’ in het zonnetje

Een tijdje geleden lieten we al een wens van Marjolein uitkomen: https://www.stichtingngng.nl/2022/02/10/muziek-voor-marjolein/. Toen ons contact ontstond, vroeg ze heel voorzichtig of er misschien ook iets voor haar moeder geregeld kon worden. Maar ze vond het lastig, omdat ze niet teveel wilde vragen. Uiteraard wilden we dit zeker wel doen, want haar moeder helpt haar én het hele gezin door deze zware tijden heen.

Marjolein vertelt:

Mantelzorgers, helden van deze tijd!

‘Kanker draag je niet alleen’, hoor ik vaak van lotgenoten.
In mijn geval is dat ook helemaal waar!
Ik voel me gedragen door de naasten om me heen.
De kinderen worden soms opgehaald, een pan heerlijke soep of spaghetti wordt gemaakt en ik word verwend met bemoedigende kaartjes en opfleurende bloemen!
Dit maakt het vaak ondraaglijke lijden van neuropathie en andere pijn dragelijker.
Strijden doen we samen hoe eenzaam kanker hebben soms ook kan zijn!

Mijn vader is gestorven toen ik 17 was aan een hartziekte en mijn moeder is mijn mantelzorger.
Ze is mijn grootste held deze dagen, mamsie, zoals ik haar noem.

Mijn held  draagt geen Superman-cape, maar de mantel der liefde!

Helden dragen je op momenten dat je zelf niet meer kan, ik noem het liever engelen.
Mensen die de Agape liefde toepassen, de overtreffende trap van liefde.
Mama is zeker zo’n lieve engel! Ik zeg altijd elk huisje heeft z’n kruisje en dat is echt waar.
Mijn lijden is niet groter dan die van jou, alleen ieder heeft iets anders dat op het pad komt. Zo ook heeft mama vele kruisjes gehad, één ervan genaamd kanker.
Mama heeft een hersentumor op de hypofyse.
Gelukkig is haar tumor nu al jaren rustig maar niet verdwenen helaas.

Hoe bijzonder dat ze mijn mantelzorger is nu ik kanker heb.
Ze begrijpt me als geen ander.
Zo ging ze mee naar mijn eerste chemotherapie.
‘Mevrouw Mom komt u maar mee’, maar ze spraken haar aan ipv mij.
Ze zei nee, deze afspraak is niet voor mij, maar voor mijn dochter.

Maar ik weet, met liefde was ze meteen van plaats geruild als het kon.

Ze heeft vele mooie eigenschappen, trouw aan God, aan haar kinderen en kleinkinderen, engelen geduld, een liefdevolle houding, verzorgend en heel veel humor.
Wat lachen we wat af!
Elke chemo is ze mee geweest, elke keer bloedprikken, elke operatie, en nu elke dag tijdens het bestralen.
Ze zorgt voor mijn man en kinderen toen ik het niet kon en elke traan troost ze me, nam me mee naar buiten op uitstapjes, ze bidt voor me en omarmt  me met haar liefdevolle mantel der liefde.

Haar leven zet ze even on hold to hold me.
En dit was niet de eerste erge ziekte die ze me bijstond, maar hopelijk wel de laatste!

Toen ik hoorde dat ik ook mama mocht verrassen wist ik meteen wat ik graag met haar wilde doen, één van onze grote dromen verwezenlijken.

Een concert bijwonen van André Rieu in ons geliefde zuid Limburg.

Als klein meisje heb ik 10 jaar viool gespeeld en samen met papa en mama keken we vaak de concerten op de tv.
Deze dag in de zomer mag ik haar even verwennen dankzij het fantastische team van No Guts No Glory!
En mogen we naar het concert gaan in levende lijven!  Al duurt mijn leven nog 1 dag of 100 jaar, deze mooie nieuwe herinnering blijft voor altijd!

Mantelzorgers, helden van deze tijd!’

Lieve Marjolein en ‘Mamsie’, jullie gaan niet alleen naar André Rieu, maar erna ook heerlijk slapen in een hotel! Even zonder zorgen, niet bezig met ‘ziek zijn’, maar samen flink ontspannen, genieten van muziek en elkaar. Het is jullie zo hard gegund!

Help jij mee om bijzondere muzikale wensen uit te laten komen?
We kunnen dit niet zonder jullie steun:
Dank je wel!
Het maakt echt verschil.