Gift of schenking

Door een eenmalige schenking te doen aan stichting No Guts No Glory draag je bij een een nog grotere impact die de stichting kan maken. We kunnen zo nog beter muziekprojecten in ziekenhuizen en bijzondere muzikale belevenissen blijven organiseren. Je bijdrage hierin is voor de begunstigden van onschatbare waarde.

Je donatie is aftrekbaar van de belasting als je totaal aan giften in één jaar tussen de 1 en 10% van je verzamelinkomen bedraagt. Je geeft dit dan op bij je aangifte inkomstenbelasting.

Periodiek schenken

Wil je graag voor een aantal jaar een schenking vastleggen, dan kun je dit overeenkomen met Stichting No Guts No Glory. Momenteel maken wij gebruik van deze overeenkomst van de Belastingdienst. Door deze in te vullen en aan ons te mailen zullen wij de overeenkomst verder met je in orde maken en af te spreken hoe de periodieke schenking wordt overgemaakt.

Voor periodieke schenkingen geldt ook het belastingvoordeel dat je kunt genieten. Echter geldt bij de overeenkomst geen drempel van minimaal 1% van je verzamelinkomen wanneer je deze voor minimaal 5 jaar overeenkomt.

Doneren met belastingvoordeel

Stichting No Guts No Glory is door de Belastingdienst erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent:

Ben je een vaste donateur, en blijf je dat komende 5 jaar? Dan is je belastingaftrek heel eenvoudig zelfs 100% aftrekbaar. Je hoeft alleen het formulier ‘overeenkomst periodieke giften’ in te vullen. Dan mag je de komende 5 jaar je giften aan NGNG zonder drempel aftrekken van je belastbaar inkomen.

Voorbeeld: een maandelijkse donatie van €10,- levert in 5 jaar €600 belastingaftrek op. Dat geeft je bij een inkomen tot €68.500 een netto belastingvoordeel van €222. AOW’ers met een inkomen tot ongeveer €35.000 krijgen zo €115 terug.

Meer hierover vind je op deze pagina van de Belastingdienst.

Alvast bedankt voor je steun!

Nu eenmalig doneren? Dit kan makkelijk via onze doneerknop of via directe bankoverschrijving.

IBAN: NL61 TRIO 0198 4024 49
Naam: Stichting No Guts No Glory