Wens voor Dennis (deel 2)

Zaterdag 27 november was het D-day: dé dag voor Dennis! Deze datum stond al maanden op de planning als de dag van het door hem en zijn vrouw Peggy zo vurig gewenste minifestival ZoetZuur (meer over de achtergrond lees je hier: https://www.stichtingngng.nl/2021/10/18/wens-voor-dennis/).

Maar we hoeven jullie niet te vertellen dat de coronamaatregelen van de laatste tijd het niet makkelijker maakten om dit goed te kunnen organiseren. Het ging zelfs bijna niet door…

We wisten dat op de persconferentie van vrijdagavond 26 november strengere maatregelen zouden worden aangekondigd. Horeca (waaronder dit feest viel) moest om 17.00 uur sluiten. En we waren al zo druk geweest met het verschuiven van het complete programma, omdat het oorspronkelijke plan was om tot middernacht door te gaan. Dit moest allemaal naar een eindtijd van 20.00 uur worden omgezet. En dat is gelukt!

Veel dank gaat uit naar Michiel Toenink van Metropool, die het programma in elkaar draaide en omzette, maar die ook de geluidsapparatuur en maar liefst vier technici vrijmaakte voor ZoetZuur. Ook de gemeente Tilburg danken wij hartelijk voor het meedenken en het plezierige contact. Zij wilden ook graag dat het feest voor Dennis door kon gaan. En dat is gelukt!

Er traden maar liefst vijf bands op: Def Americans, El Cantina, Aplous, Quotation en de Band Zonder Banaan. Allemaal bands die een speciaal plekje in het hart van Dennis en Peggy hebben. De warmte was dan ook de hele dag voelbaar, ondanks de frisse temperaturen buiten.

Iedereen bleef netjes zitten tijdens dit ‘seated festival’, want de drankjes werden aan tafel geserveerd, net als het eten. Er waren heuse festivalbandjes, die je kreeg na de QR-codescan (groen vinkje = bandje). Bezoekers zwaaiden er lustig op los met de speciaal voor vandaag gemaakte vlaggetjes en fotograaf Inge Pijl legde alles vast in honderden foto’s voor Dennis en Peggy om na te genieten. Dat ze op de dag zelf genoten hebben, was duidelijk. Dennis zegt er zelf over:

“Dankbaar is het gevoel wat nu een aantal dagen later overheerst! ZoetZuur is mede door de inzet van No Guts No Glory een feest geworden zoals we van te voren hadden gehoopt dat het zou worden. Doneer, en draag zo bij aan prachtige wensvervullingen voor anderen die in eenzelfde soort situatie zitten. Peggy en ik putten hier nog weken, zo niet maanden, kracht en energie uit.”

Dank aan iedereen die mee heeft geholpen om ZoetZuur mogelijk te maken. Het was een onvergetelijk festival, kijk maar naar de foto’s hieronder!

Wil je bijdragen aan onze bijzondere wensen?
Steun ons dan:
Het maakt echt verschil.