Wens voor Dennis

Sommige wensen waar we aanvragen voor krijgen, zijn al bedacht. Maar er moet nog wel van alles geregeld worden… De wens waarvoor Peggy contact met ons opnam voor haar man Dennis is er zo eentje. Wij gaan ze helpen aan een geweldige herinnering: hun eigen festival met de toepasselijke naam ZoetZuur!

Dennis stelt zich voor:

Ik ben Dennis, vrienden kennen me ook wel als Berk(ie), 48 jaar oud en ik ben getrouwd met Peggy. Ik ben muziekliefhebber, hobby-bierbrouwer en van beroep webdeveloper, zo’n nerdy type dat in rare kleurtjes allerlei code op z’n scherm tevoorschijn tovert. Ik leerde Peggy zo’n 30 jaar geleden kennen in onze gezamenlijke stamkroeg Extase en niet veel later waren we een stel. Samen bezoeken we sinds die tijd graag allerlei concerten en festivals en genieten we van het leven.

Zo’n 2 jaar geleden is, na een behoorlijke periode van herstel van een spoedoperatie als gevolg van een tumor in de darm, geconstateerd dat deze tumor zich toch heeft uitgezaaid en niet meer te genezen is. Een hoop vloeken, traantjes en verschillende levensverlengende chemo en andere soortgelijke behandelingen verder zijn Peggy en ik langzaam gewend geraakt aan het feit dat mijn leven een stuk korter gaat zijn dan we hadden gehoopt. Ik ben nu met een behandeling bezig die op zich nog steeds redelijk effect heeft, maar ik heb wel alle andere mogelijke reguliere behandelingen reeds afgevinkt. Er komt dus een moment waarop de huidige behandeling niet meer werkt en dat het moment van afscheid steeds dichterbij zal gaan komen.

Peggy en ik zijn getrouwd op 11-11-11, een geweldig liefdevol feest was het toen. We wilden altijd al ons toekomstig 11-jarig jubileum gaan vieren door middel van een reprise van een soortgelijk topfeest. Door mijn ziekte en de bijhorende prognose is het echter maar de vraag of ik dat jubileum ga halen, we gaan het dus ietsjes anders doen …

Omdat mede door Corona het ene na het andere concert waar we tickets voor hadden bemachtigd werd geannuleerd of verzet, begon langzaam het idee te ontstaan om dan zelf maar een soort van minifestival te gaan organiseren om er samen met vrienden en bekenden te genieten van livemuziek, herinneringen op te halen en hiermee tevens nog een nieuwe herinnering te maken.

Waar begin je met zoiets? We kunnen best veel zelf voor elkaar krijgen, maar we zagen ook wel de nodige struikelblokken. Peggy heeft daarom contact opgenomen met stichting No Guts No Glory en wij zijn heel blij dat ze ons gaan ondersteunen in de voorbereiding en uitvoering van een knalfeest onder de noemer ‘ZoetZuur’. We verheugen ons er enorm op!

Wij roepen dan ook iedereen op om deze fantastische stichting te steunen zodat ook anderen geholpen kunnen worden met hun (muzikale) wens!

We hopen dat Dennis en Peggy samen keihard mogen gaan genieten van hun geliefde muziek en elkaar!

Wil je bijdragen aan onze bijzondere wensen?
Steun ons dan:
Het maakt echt verschil.