Louwers Deurtechnieken werft donaties voor NGNG

Het is hartverwarmend om te zien welke acties mensen opzetten om donaties te werven voor No Guts No Glory. In dit geval is het zelfs een bedrijf dat zich inzet voor de stichting.

Louwers Deurtechnieken is het bedrijf waar Farida werkt, een goede vriendin van Sharon, voor wie we Jankfest organiseerden (https://www.stichtingngng.nl/2020/08/14/ngng-presenteert-jankfest-2020/). Zij vroeg aan Bart, de eigenaar van het bedrijf, of ze niet iets konden organiseren om geld in te zamelen voor NGNG, zodat meer mensen onvergetelijke herinneringen kunnen maken in de toekomst.

Met een speciale actiepagina op hun site (https://www.deurtechnieken.nl/no-guts-no-glory/) en een actieve wervingscampagne richting hun klanten, probeert Louwers Deurtechniek om ook andere bedrijven enthousiast te maken voor onze stichting.

Omdat wij geen geld uitgeven aan marketing helpt het ons enorm dat bedrijven via ‘mond-tot-mondreclame’ uitgelegd wordt dat wij een ANBI-status hebben.

Bedrijven hebben namelijk fiscaal voordeel bij het schenken aan goede doelen met een ANBI.
 Een bedrijf kan NGNG op verschillende manieren steunen;
– incidentele gift (op de doneerpagina kan dit veilig via iDEAL of overmaken op rekeningnummer
  IBAN: NL61 TRIO 0198 4024 49 t.n.v. Stichting No Guts No Glory
– structurele bijdrage (een vast bedrag – vanaf €3,50 – per maand, die kan ook via de doneerpagina)
– partner worden (neem contact op voor de mogelijkheden)

ANBI-status = belastingvoordeel

Als een bedrijf een geldbedrag schenkt aan een goed doel, en dat goede doel heeft de ANBI-status, dan is dat bedrag aftrekbaar van de winst. Dit geldt dus ook voor de giften aan onze stichting. Wanneer de gift hoger is dan €227,- , is de gift volledig aftrekbaar. Je kunt per jaar maximaal een bedrag ter grootte van 10% van de fiscale winst van het bedrijf aftrekken.

Bijvoorbeeld: Een bedrijf doet een schenking aan Stichting No Guts No Glory van € 5.000. Wij hebben de ANBI-status. De schenking is aftrekbaar van de vennootschapsbelasting (25,5%) en kost het bedrijf zo in feite  € 3.725 in plaats van €5.000. Omzetbelasting (btw) speelt hierbij geen rol.

Wij willen Bart, Farida en de andere medewerkers van Louwers Deurtechnieken van harte bedanken voor hun inzet!

Team NGNG