Stijns eigen concert!

Gisteren was het zover, de wens van Stijn ging in vervulling en wat was het een bijzondere dag. Hier lees je hoe dit allemaal in behoorlijk korte tijd tot stand is gekomen: https://www.stichtingngng.nl/2021/04/09/concert-voor-stijn/.

Terwijl Willem Twee met de voorbereidingen was begonnen om de zaal gezellig en Coronaproof in te richten, de band -na maanden- eindelijk weer instrumenten stond in te laden om richting Den Bosch te rijden, kwam Ellen aan op het station waar ze werd opgewacht door Buffi met heel veel rode rozen. Haar cadeau voor Stijn om de aankleding van de concertzaal nog mooier te maken.

Terwijl de band Ghost Division de laatste soundchecks deed, kwam fotograaf Ben Houdijk (https://www.benhoudijk.com/) aan. Overigens een enorme eer dat deze zeer getalenteerde concertfotograaf belangeloos alles wilde vastleggen deze dag!

Ben, Andrej (van W2) en Ellen stonden buiten de familie op te wachten. Toen Stijn aankwam gaf zijn moeder aan dat ze eigenlijk bijna geen foto’s van haar zoon heeft. Ben heeft vervolgens meteen Stijn apart genomen en prachtige portretten geschoten (die sturen we uiteraard allemaal naar zijn moeder) en daarna nog een aantal foto’s samen met zijn beste vriend Jordy.

Stijn, zijn broer Rowie, moeder en Jordy namen vol verwachting plaats in de zaal die helemaal was ingericht zodat zij met zijn viertjes alleen maar hoefden te genieten.

Namens platenzaak Ray Elpee, die zo geraakt was door Stijns verhaal en ook iets voor hem wilde doen, mochten we Stijn een bon aanbieden. Hij was blij verrast!

En toen was het tijd om te gaan rocken. Ghost Division speelde een fantastische show en gaf alles voor Stijn. Echt waanzinnig, want spelen voor 4 man is niet makkelijk, maar het was echt geweldig. Stijn zat te stralen op de bank! Zijn moeder en broer Rowie, die van te voren nog hadden aangegeven enkel van Nederlandstalige muziek te houden, kwamen zelfs ook helemaal los.

Na het concert kreeg Stijn nog een gesigneerd shirt en persoonlijke kaart van Sabaton die dit als verrassing hadden opgestuurd vanuit Zweden. Edwin, de manager van Ghost Division, had dit geregeld.

En toen was er ook nog een enorme verrassing voor Jordy. Het is namelijk niet niks als je allerbeste vriend ineens zo ziek blijkt te zijn, en te weten dat je hem zal moeten loslaten. Omdat deze vrienden de liefde voor muziek delen, en wij geloven dat muziek kan helpen, hebben wij Jordy een hele vette elektrische gitaar met versterker gegeven. Van tevoren hadden we ‘m voor het podium gezet.

Maar hij had natuurlijk geen enkel idee dat hij ‘m zou krijgen. De verrassing was enorm groot toen we vertelden dat hij dit toch echt mee naar huis mocht nemen. Jordy, het is zo fijn en belangrijk dat jij er nu voor Stijn bent dus het is je enorm gegund!

Het was een indrukwekkende dag en het is bijna niet te doen om de bijzondere sfeer die er hing te beschrijven. Het allerbelangrijkste is dat Stijn de dag van zijn leven heeft gehad. Na afloop zei hij: ‘Dank je wel dat ik dit nog mocht meemaken’.

En dat is de essentie van wat wij proberen te doen, verschil maken door toch nog iets mogelijk te maken. Even alles vergeten door muziek te beleven. We zijn dankbaar dat het is gelukt, Stijn zo hard heeft genoten en hij onbetaalbare herinneringen heeft kunnen maken met zijn familie en beste vriend!

We willen de gemeente Den Bosch, poppodium Willem Twee, Ghost Division en Ben Houdijk bedanken voor hun inzet en hulp aan deze wens.

Wil jij ook dat we onbetaalbare herinneringen kunnen blijven geven?
Steun ons dan: https://www.stichtingngng.nl/doneer-nu/
Het maakt echt verschil.