Concert voor Stijn!

We kregen een aanvraag binnen voor Stijn. Hij heeft recentelijk te horen gekregen dat hij slokdarmkanker heeft en daar kwam 2 weken later het slechtst mogelijke nieuws bovenop: uitgezaaid naar de maag, longen, lymfen en botten. Stijn is pas 21 jaar.

Stijn heeft al zijn hele leven moeten knokken want hij heeft ook epilepsie, wat ervoor zorgde dat zijn wereld nooit heel groot heeft kunnen worden. Muziek is erg belangrijk voor hem en zijn beste vriend Jordy en dan met name hardrock. Maar vanwege zijn epilepsie was het niet mogelijk voor Stijn om concerten te bezoeken, omdat de lichtshows een aanval zouden kunnen triggeren. Om die reden stuurde de moeder van Jordy een aanvraag.

‘Ik snap dat door Corona de mogelijkheden een stuk beperkter zijn, maar ik hoop dat we hem toch iets onvergetelijks kunnen laten meemaken.’

We hebben gebeld en nadat er een lijst met bandnamen werd gegeven zijn we allereerst gaan zoeken naar een geschikte band. Na een oproep op Twitter kwamen er ontzettend veel goede tips. Stijn houdt erg van Sabaton uit Zweden, maar bands uit het buitenland laten komen is echt geen optie nu dus kwamen we uit bij de enige echte Sabaton tribute band Ghost Division. De manager Edwin was meteen enthousiast en de band gaf aan dat ze absoluut wilden spelen voor Stijn.

Stap twee was het vinden van een locatie. Omdat Stijn in Den Bosch woont, benaderden we poppodium Willem Twee. Ook daar werd direct ja gezegd, te gek!

Stap drie was ‘nog even’ een groot struikelblok, ontheffing regelen. Dit kost vaak niet alleen veel tijd, ook mogen door de huidige maatregelen geen concerten in de publieke ruimte plaatsvinden. Contact opgenomen met de ambtenaren van openbare orde en veiligheid van de gemeente Den Bosch en zij voelden gelukkig de urgentie. Dat Stijn misschien niet de tijd heeft om te wachten tot er weer ‘gewoon’ concerten kunnen plaatsvinden. Serkan, de fantastische ambtenaar, heeft keihard zijn best gedaan om dit mede mogelijk te maken. Hij is hier de hele week mee bezig geweest, toestemming geregeld bij de burgemeester (nogmaals ontzettend veel dank meneer Mikkers!) en onze aanvraag tot ontheffing besproken met de GGD want uiteraard moest er eerst nog onderzoek gedaan worden of Willem Twee en No Guts No Glory dit allemaal veilig samen kunnen organiseren.

En nu hebben we dus een spoedontheffing gekregen!

Dit betekent dat we volgend week Stijn heel blij mogen gaan maken. Hij gaat met zijn beste vriend Jordy, zijn broer en moeder genieten van een snoeihard concert en uiteraard zonder heftige lichtshow zodat hij zonder epileptische aanvallen alleen maar hoeft te genieten. En herinneringen kan maken met zijn geliefden. Want daar gaat het nu om.

We zijn de gemeente Den Bosch en in het bijzonder Serkan erg dankbaar dat hij zo zijn best heeft gedaan dit te regelen. En wat we nog belangrijk vinden om te vermelden is dat wij -uiteraard- de band hun normale fee betalen, en ook de geluidstechnicus en andere kosten die meekomen vanuit het poppodium. Door Corona lopen zij allen veel (zo niet alle) inkomsten mis dus wij vinden dit belangrijk iedereen netjes te betalen voor hun diensten.

We hebben er ontzettend veel zin in en gaan volgende weekend verslag doen van dit concert en hopen bovenal, dat Stijn keihard gaat genieten!

Mocht je mee willen helpen zodat wij dit soort wensen kunnen blijven laten uitkomen, heel graag.
Dat kan via https://www.stichtingngng.nl/doneer-nu/
Dank je wel!