Vrijwilliger Natasja te gast bij naamgenoot Big Band No Guts No Glory

20160228_153524Op 28 februari was de actieve NGNG-vrijwilligster Natasja Coli te gast bij naamgenoot Big Band No Guts No Glory. Hieronder lees je haar persoonlijke verhaal.

Zo leuk hoe soms een balletje kan rollen: van een polsbandje naar gast op een optreden bij een naamgenoot.

Al sinds ik in 2013 kennis maakte met no Guts No Glory draag ik dagelijks het No Guts No Glory polsbandje. Natuurlijk vanwege de slogan, om me eraan te herinneren dat er soms Guts nodig is om tot Glory te komen,  vanwege de herinnering aan mijn schoonzus Annemiek die toen begunstigde van No Guts No Glory was maar ook omdat ik zoveel mogelijk mensen de naam van de stichting wil laten zien, omdat de stichting zo geweldig is!

Op mijn werk sprak een cliënt me aan, wijzend op mijn polsbandje. Of ik toevallig fan was van de Big Band No Guts No Glory in Roosendaal. Hij kende die band goed omdat hij onderhoud pleegt aan hun instrumenten. Ik vertelde hem dat ik de band niet kende, maar dat ik vrijwilliger ben voor de stichting No Guts No Glory. Natuurlijk heb ik op mijn werk altijd een flyer binnen handbereik liggen die ik kon overhandigen  en ik vertelde wat No Guts No Glory doet. Hij vertelde dat hij wist dat de band bij het jaarlijkse optreden vaak iets doet voor een goed doel en hij zou vragen of ze het leuk vonden om volgende keer hun naamgenoot uit te nodigen.

20160228_145059En zo stond ik dus op 6 maart, in Café Stroop, de plek waar de band iedere dinsdagmiddag oefent, als gast bij het jaarlijkse optreden, in het zonnige Bosschenhoofd. En wat een aardige mensen trof ik daar! Ik had de mooie nieuwe zwart-witte No guts No Glory shirts bij me om te verkopen, rompertjes en petjes met ons logo en allemaal leuke spulletjes van mijn ‘winkeltje’ No Presents No Glory (zie facebook).

De bandleden vonden het geweldig om met petjes rond te kunnen lopen waar hun bandnaam op staat. De barman liep binnen 10 minuten te bedienen in een No Guts No Glory shirt. Veel bezoekers waren oprecht geïnteresseerd in wat de stichting doet en vroegen zich af wat de band en de stichting nu eigenlijk met elkaar te maken hadden. Mijn ‘kraampje’, dit keer op het biljart, werd deze middag druk bezocht.

Ik heb een mooi bedrag van €172,90 op kunnen halen. Een mooi bedrag voor de behandelingen van Lout.

Op het einde van de middag kwam vanuit het publiek iemand naar me toe om te brainstormen over een idee. Tijdens het concert had ze na zitten denken over wat zij voor onze stichting kon betekenen.  Wellicht krijgt deze middag in samenwerking met Big Band No Guts No Glory en deze dame nog een vervolg.

Ik ben reuzebenieuwd hoe dit balletje verder rolt!