Hoofdrolspeler clip Sander aan het woord

Sander

Sander Been: “Op een maandagavond werd ik gebeld door Ellen met het voorstel of ik mee wilde doen in de videoclip voor NGNG. Sodekletter…. dacht ik toen…. das heftig. Ik vroeg 2 dagen bedenktijd echter had ik eigenlijk maar een uurtje nodig dus de volgende dag belde ik haar op en zei: We gaan het doen!

Wat mij tegenhield om niet meteen ja te zeggen? Het komt zo dicht bij, de hele clip zo als Ellen en Ludwin die in gedachte hadden, het is een deel van mijn leven. Alles wat je in de clip ziet, het klopt… dichterbij mijn leven kan ik niet komen dan in dit beeldverhaal.

De beslissing om ja te zeggen werd natuurlijk ondersteund door het warme hart dat ik de stichting toe draag. Het zal je maar overkomen, je wordt ziek en in Nederland kun je niet verder geholpen worden. Dan blijkt dat er een mogelijke behandeling voor je is maar dan moet je de grens over, geen probleem denk je dan….. tot dat je er achter komt dat jouw verzekeringsmaatschappij de kosten hiervan niet dekt. In dat geval zou NGNG wel eens een helpende hand kunnen bieden. Maar die hulp kunnen ze niet bieden zonder financiĆ«le steun.

Het fijne van NGNG vind ik dat het geen traditionele tranen trekkende stichting is. NGNG gaat uit van de kracht van de mensen en hun netwerk, ik kan daar voor mijzelf veel meer mee, ik ben ziek ja dat klopt, maar ben niet zielig en vier iedere dag wanneer mijn lijf het toe laat het leven.

Natuurlijk gaat het wel eens slecht maar iedere keer als ik weer eens met spoed word opgenomen in het Erasmus Mc, draag ik de tweede dag mijn NGNG t-shirt. Noem het bijgeloof maar iedere keer dat ik dat shirt droeg kwam ik er weer boven op. Ik zie het als mijn talisman.

Ik hoop van harte dat je dit het nummer wilt gaan kopen in de iTunes store, en mocht het je muzieksmaak niet zijn, dat kan tenslotte, koop dan zo’n gaaf shirt of stort gewoon een mooi bedrag naar het bekende rekening nummer. Je maakt mij, maar ook heel veel anderen daar heel erg blij me

Dank jullie wel en onthou: No Music No Glory”
Sander Been