Johan’s wens


Ik ben Johan Blokhuis, 39 jaar oud en getrouwd met Henrieke. Samen hebben we 3 kids, Liam van 15 jaar oud, Djuna van 11 jaar oud en Kyano van 4 jaar oud. 

In oktober 2020 stond ons leven ineens op z’n kop toen ik de diagnose zaadbalkanker kreeg, alles ging in een sneltreinvaart en tijd om stil te staan was er niet bij. Ook werd in oktober 2021 ons jongste zoontje Kyano geboren en bij zijn geboorte ging het helemaal mis, hij bleef vastzitten en ze moesten hem met geweld uittrekken.
We moesten meerdere keren afscheid van hem nemen, hij kwam wekenlang op de Nicu terecht waar hij oa hersenvliesontsteking, hersenschade, erbse parese (volledig verlamde arm) en 1 long die niet goed werkt aan overhield, we leefden weer tussen hoop en vrees… 
Kyano is een vechter, vandaag de dag nog steeds maar hij, en ook wij, leven elke dag met alle gevolgen van de heftige bevalling. 

In 2022 stond ons leven wederom op z’n kop toen bleek dat de kanker was uitgezaaid. Hierna ben ik overgedragen aan het Antoni van Leeuwenhoek waar een heel pittig traject aan chemo en een zware operatie volgden omdat de kanker niet goed weg was na de chemo. 
Ik ben zo ziek geweest en heb maandenlang alleen maar overgegeven, kreeg complicaties en ben heel veel opgenomen geweest in het ziekenhuis. Het gaat op dit moment ‘goed’, maar ik heb wel echt schade van alle chemo’s opgelopen. En de persoon die ik voor de diagnose was zal ik niet meer worden.
Elke paar maanden hebben we (bloed)controles/scans in het AVL en die blijven elke keer weer spannend, omdat je weet dat je leven in een klein gesprekje zo weer op z’n kop kan staan.
Maar ik ben nog steeds elke dag dankbaar hoe we er nu voor staan met ons mooie gezin. 

De muziek van Freek en Suzan raakt ons elke keer weer. We halen ontzettend veel troost en herkenning uit de teksten. Het wordt hier heel vaak gedraaid thuis.
Bijzonder dat we nu zo last minute aanwezig mochten zijn bij het concert, hoe jullie je inzetten hiervoor hebben we geen woorden voor! Onze dank is super groot… 

Wij hebben zo ontzettend genoten deze avond! Wat een ervaring om dit mee te mogen maken.
Hoe jullie je inzetten om dit allemaal in zo’n korte tijd waar te maken hebben we eigenlijk geen woorden voor maar nogmaals duizendmaal dank lieve stichting NGNG het was echt in 1 woord fantastisch.

“Wat er ook komen gaat, weet dat ik naast je sta, en hier nooit weg zal gaan” 

Een geweldige herinnering rijker.
Liefs Johan en Henrieke

Mede met dank aan Susanne van AAA heel graag gedaan💛

Help jij ons mee?
Dank je wel 🩵