Margaret naar Kane!

Ik ben Margaret, 53 jaar oud en ik woon samen met mijn vriend. Daarnaast ben ik moeder van 3 volwassen zoons.

Vanaf 24 mei 2019 ben ik ongeneeslijk ziek geworden.
Per toeval voelde ik een grote bobbel onder mijn borst en de laatste maanden was ik ook extreem vermoeid. Ik was niet meteen in paniek maar maakte wel een afspraak bij de huisarts , die mij meteen doorverwees voor een mammografie in het ziekenhuis.
Daar bleek het al snel goed mis te zijn, ik had borstkanker.
Wat een vreselijke diagnose, het voelde ook echt als een rollercoaster. De arts vertelde dat als het hierbij zou blijven dat ik curatief behandeld kon worden dus te genezen.
Er was nog hoop.
Maar eerst moest er nog een scan gemaakt worden om te kijken of er in de rest van mijn lichaam nog uitzaaiingen zaten.

De scan was op 6 juni mijn verjaardag, ik kon me geen mooier cadeau voorstellen als ze gingen vertellen dat daar niks te zien was….
Maar, niks blijkt minder waar toen ik op 11 juni de uitslag kreeg, ik zal die dag van mijn leven nooit meer vergeten.
Er waren uitzaaiingen, het slechtste nieuws wat je je maar kon bedenken.
Ik was niet meer te genezen.
Ze konden mij alleen nog levensverlengend behandelen, ik was palliatief, hoe lang ik nog zou leven, wist niemand. Hoe ga je zoiets aan je kinderen vertellen? Ik stond nog midden in het leven, pas 49 jaar en wilde nog helemaal niet dood!

Al snel werd een behandelplan opgesteld en welke medicatie er voor mij was. Ik hoefde niet meteen aan de chemo, maar ik ging beginnen met hormoontherapie, en dat gebruik ik nu nog.
Het sloeg aan en werkt nog steeds en inmiddels ben ik al 5 jaar verder en nog steeds stabiel!
En daar ben ik nog steeds heel dankbaar voor, ik geniet van elke dag! Ik hoop dat ik er nog zolang mogelijk mag zijn, ook voor mijn kinderen en mijn vriend.
Helaas heb ik wel de nodige bijwerkingen en de grootste hiervan is de vermoeidheid, daardoor ben ik best beperkt en kan ik niet alles meer doen wat ik leuk vind.

In het verleden ging ik altijd met mijn zus naar onze favoriete rockband Kane, dit was echt iets van ons samen. Toen ze 10 jaar geleden stopten met de band was dit ook echt een teleurstelling.
Maar nu 10 jaar later zijn ze weer bij elkaar gekomen en had mijn zus voor mij als verrassing kaartjes geregeld voor ons voor een concert in de Ziggo Dome in Amsterdam.
Alvast een cadeautje voor mijn verjaardag, echt superlief en zo blij mee!
Het waren staanplaatsen maar in verband met mijn vermoeidheid was het de vraag of ik het wel vol ging houden in de drukte tussen zoveel mensen.

Maar het was nog wel 1 van mijn wensen om dit samen met mijn zus te gaan doen…dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een mail geschreven naar stichting No Guts No Glory met daarin mijn wens om er toch bij te kunnen zijn en om te kijken of er toch iets mogelijk is en zij misschien iets konden betekenen.
Misschien een zitplek of iets waar ik in ieder geval rustmomenten kon pakken als het te veel wordt. Ik kreeg meteen al een snelle reactie en de week erop hadden we telefonisch contact om kennis te maken en mijn wens verder door te bespreken.
Imke had heel veel begrip voor mijn situatie, wat een lieve vrouw, ze ging meteen actie ondernemen en mijn vraag uitzetten.

Het goede nieuws kwam snel daarna, ze had VIP kaarten kunnen regelen!
Dit houdt in dat we niet in de rij hoeven te staan, dat we het beste zicht van de Ziggo hebben met fijne stoelen en een bar en toilet dichtbij.
Hoe mooi is dat! Ik kan er dus gewoon bij zijn samen met mijn zus, mijn wens is uitgekomen. Heel veel dankbaarheid voor No Guts No Glory om dit waar te maken, wij gaan heerlijk genieten van Kane! Deze muziek raakt ons en hun mooie nummers hebben alleen nog maar meer betekenis gekregen.
Nogmaals dank lieve mensen want zonder jullie was dit nooit gelukt.
We kijken er helemaal naar uit!
Liefs Margaret en mijn zus Mirella

Foto: links is mijn zus Mirella en rechts ben ik Margaret

Mede met dank aan Mojo hebben we de allermooiste zitplekken kunnen regelen voor deze zussen.
En als kers op de taart, krijgt Margaret ook nog een Meet & Greet met Kane!
We hopen dat het haar en haar zus Mirella heel veel mag brengen.

Wil je ons steunen?
Dank je wel, ook namens onze begunstigden.