Lina wilde dansen

In juni 2020 kreeg Lina (toen 4 jaar) de diagnose neuroblastoom. Een heel zwaar behandeltraject volgde. Twee jaar lang leefden we tussen hoop en vrees. Er kwamen veel complicaties om de hoek kijken maar Lina sloeg zich dapper en ijzersterk overal doorheen. In februari 2022 mochten we het behandeltraject dan ook afsluiten met de bloemenkraal. Deze kraal krijgen kinderen in het Prinses Máxima centrum als ze klaar zijn met hun behandeling. We wilden dat jaar een groot feest geven, het zogenaamde “bloemenkraal feest” maar dit is er door omstandigheden helaas niet van gekomen.

Lina kreeg elke 3 maanden een controle, en dit ging anderhalf jaar lang goed. Totdat in juni 2023 onze wereld weer instortte. De kanker bleek terug, weer moest ze een zwaar behandeltraject ondergaan. Wederom heeft ze zich hier weer ijzersterk doorheen geslagen. Afgelopen maand mochten we het traject weer afsluiten. Als alles goed is, zal Lina deze maand wederom de bloemenkraal ontvangen.

Dit jaar stond er wél een groot feest gepland. Lina is al van kleins af aan een enorme liefhebber van muziek. We komen zelf uit Zuid-Limburg en hebben honderden ritjes met de auto naar Utrecht (hier ligt het Prinses Máxima centrum) erop zitten. Tijdens de autoritten staat de muziek altijd hard aan en Lina zong altijd uit volle borst mee, hoe ellendig de situatie ook was. Muziek heeft haar echt door de zware periodes heen geholpen. Ze wordt volgende maand 8, Inmiddels hoeft ze een liedje maar 1 keer te horen en ze zingt het feilloos mee. Opa rijdt het liefst een rondje extra omdat hij zo van haar kan genieten als ze zingt.
Nancy

Afgelopen weekend hebben we de wens van Lina uit laten komen, haar eigen Bloemenkraal Feest zodat Lina samen met haar vriendinnen, neefje en nichtjes helemaal uit haar dak kon gaan. We regelden onder andere dat er een speciale Kinder-DJ kwam, Blijwin en een hele goede fotograaf (Christa Romp), zodat ze als herinnering ook nog eens hele mooie foto’s hebben.

Haar moeder zegt:

Gisteren heeft Lina haar wens gehad en het was een prachtige dag! De stichting NGNG zorgde in de middag voor een geweldige kinderdisco. Lina heeft alleen maar gestraald en genoten. Zoveel gedanst en zoveel gelachen. Wat was het fijn om haar zo zien te genieten na alle zware tijden die we hebben gekend. De kinderen konden ook nog geschminkt worden, of konden kiezen voor een glittertattoo. Er was ook een ballonnenvouwer aanwezig. Naast dit alles hadden de mensen van NGNG gezorgd voor een photobooth. Ook was er een fotograaf aanwezig die alles heeft vastgelegd. De stichting heeft het allemaal zo goed geregeld en aan alles was gedacht. Het contact was hartstikke fijn, en in alles werd meegedacht.

We zijn ontzettend dankbaar dat we er samen zo’n mooie dag van hebben kunnen maken!

Heel erg graag gedaan en wat heerlijk dat Lina alleen maar heeft staan dansen en ‘gewoon’ even een vrolijk meisje mocht zijn.

Wil je ons steunen?
Heel fijn, dank je wel!