Stephanie naar Wende!

Ik ben Stephanie, bijna 50 jaar en getrouwd met Armando, de liefste, grappigste en leukste man en al verliefd sinds 1990! Wij hebben twee mooie meiden, Lola (2004) en Juno (2010). Oh, en een super leuke hond; Streep!

Het leven na borstkanker valt mij zwaar. Al de zware behandelingen, de operaties, de angst, de pijn, de vermoeidheid, het uiterlijk maar ook zeker het mentale stuk. Het herstel en m’n nieuwe balans vinden, ervaar ik als een heel heftig proces, het kost zoveel tijd.

Maar gelukkig is er muziek! Deze is er altijd voor ons. Wij genieten al jaren van concerten en festivals. Nu wij nog steeds door deze heftige tijd gaan, komen veel nummers nog meer binnen dan voorheen en staan wij gewoon opeens te janken, voor het podium, in de auto, in de keuken of op de bank.

Ik hoorde van lotgenootjes van de stichting No Guts No Glory. Deze stichting maakt bijzondere muzikale wensen mogelijk. Voor mensen met of na kanker en/of hun mantelzorger. Maar ook voor mensen zoals ik die nog niet helemaal klaar zijn met de behandelingen. NGNG gelooft in de kracht van muziek. Nou ik kan je vertellen, daar geloof ik ook in. Zo kwam het concert van Wende (Lowlands 2023, tv en YouTube), bizar bij mij binnen. Van tranen met tuiten tot kippenvel op plekken waar ik nog nooit kippenvel heb gehad. Naast Wende haar eerdere albums is haar nieuwe album Sterrenlopen zo bijzonder, mooi en intens. Haar energie is echt geweldig en ik haal er heel veel troost uit.

Afgelopen januari 2024 had ik mijn jaarlijkse controle, daar kreeg ik te horen dat ik weer voor een jaar weg mag blijven want alles zag er goed uit! En hoe tof is het dan, dat ik ook die dag een mooi berichtje kreeg van Imke van NGNG dat ik samen met mijn man in ons eigen Rotterdam naar Motel Mozaïque (Momo Festival) mag, waar Wende op zal treden! Eerst nog een operatie en het herstel daarvan. Maar dan staan wij met een hele grote glimlach vooraan om samen Wende live te ervaren.

En we hebben hét ervaren! Een paar dagen voor het festival belde Imke dat wij ook nog een ‘Meet en Greet’ kregen met Wende. Ik was er even stil van, uh wij? Echt waar? Nou ja, zo tof, whaaaa! Hoe bijzonder is het dat zij mij ook wilde ontmoeten.

Hyper en best zenuwachtig was ik, maar het was zo leuk, zij nam echt de tijd voor ons. We maakten ‘gekke’ foto’s en hadden een heel mooi gesprek, wat een mooi mens is zij joh. Daarna stonden wij vooraan maar dan ook echt vooraan om met de hele zaal te genieten van een fantastisch optreden. En ja, haar nummers kwamen weer driedubbel-en-dwars bij mij binnen, vooral het laatste nummer “Hou me vast.”

Ik lig er nu een paar dagen af, maar jeetje, stichting NGNG en Wende echt super bedankt voor deze mooie avond. Deze vergeten wij nooit, nooit meer!

Hartelijke groet, Stephanie & Armando ❤

Heel graag gedaan Stephanie, dat het je maar de nodige kracht mag geven!
Met speciale dank aan de lieve Wende voor haar medewerking <3

Wil jij ons steunen, zodat we muzikale wensen uit kunnen laten blijven komen?
Dank je wel, ook namens onze begunstigden.