Benefiet No Music No Glory

Afgelopen vrijdag was ons No Music No Glory benefiet en wauw, wat was het prachtig, gezellig en ronduit geweldig!

Wij kiezen er bewust voor om op zo’n avond niet de nadruk te leggen op het leed dat kanker met zich meebrengt.
Dus geen zware verhalen delen, want iedereen weet helaas wat het is.
We willen uitdragen wat de kracht van muziek is en kan zijn.
Onze begunstigden, waarvan er veel aanwezig waren, gaven aan dit zelf ook juist erg fijn te vinden.
Zij willen geen medelijden, maar waar mogelijk, alles er (nog) uit proberen te halen.
Het moest dus een feest worden, en dat was het.
De sfeer zat er vanaf de eerste minuut goed in en iedereen die in staat was te dansen, deed dit ook.
Helaas bleek Tom Dumoulin ziek maar zijn DJ maatje Pieter had de allerbeste vervanging geregeld: zijn zoon Bas en dat bleek een hele goede keus want die heeft alles gegeven en van hun set een enorm feestje gemaakt!

Wil nog wel even iets kwijt en daarom schrijf ik dit verslag op persoonlijke titel.
Op een gegeven moment riep Michiel Veenstra mij op het podium en dat overviel me.
Nu weet ik dat het een goed idee zou zijn als ik wél in staat zou zijn, als directeur, om op een normale manier een goede speech te houden.
En sowieso niet zou moeten vloeken en al helemaal niet voor een publiek van meer dan 1000 man…
Nu is het echter zo dat ik liever op de achtergrond blijf, laat mij maar lekker zo onzichtbaar mogelijk mijn werk doen.
Dus toen ik ineens een microfoon in mijn hand kreeg, heb ik niet de dingen kunnen zeggen die ik had moeten zeggen.
Dus dat ga ik nu proberen te doen.

Lieve mensen,
Wat een overweldigende bak met liefde was dit, ongekend.
Ben niet te beschrijven onder de indruk van iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.
Een groot woord van dank aan alle artiesten: Michiel Veenstra, Dennis Weening, Pieter van den Hoogenband, Bas, Guus Meeuwis, Björn van der Doelen, Huub Smit, Tim Haars, Rob Scheepers en Frank Lammers die allemaal belangeloos meewerkten, iedereen bij de Effenaar van het barpersoneel tot het productieteam, licht/geluid technici en in het bijzonder Ziggy, die een miljoen uur in de voorbereiding heeft gestopt, met erg veel geduld.
Ook willen we Coreworks, Creative Vogels, Twinxx, Ivent Friends, Mano vd Waarsenburg Production en uiteraard Mark van Horik bedanken.
Door jullie werd het een strakke maar ook letterlijk vlammende productie, inclusief oneindig veel confetti.
Ben Houdijk en Ilse Paulussen, voor de áller gaafste foto’s en video’s.

Heel belangrijk, mijn team, want wat hou ik van jullie.
We kunnen samen janken (wat soms ook ff nodig is want het is niet niks waar we mee te maken hebben), maar zeker ook lachen. En hard ook.
Niks is ooit te gek, alles pakken we aan, onvermoeibaar, met volle kracht en oneindig veel liefde.
Met soms onmogelijk lijkende, maar altijd de mooiste wensen die we samen uit laten komen.

En dan, onze achterban.
Want mijn hemel, wat zijn jullie geweldig en loyaal.
Weet, zonder jullie zijn we niets want onze wensen worden, net als alles, ook steeds duurder dus dankzij jullie donaties kunnen we dit blijven doen.
Toen we het benefiet aankondigden werden er meteen kaartjes gekocht maar óók gedoneerd.
Er waren namelijk mensen die zelf niet konden komen, maar anderen die minder te besteden hebben, ook de mogelijkheid wilden geven om te komen.
Ook zagen we op social media mensen aangeven wel te willen komen, maar het spannend vonden om alleen te gaan.
Direct reageerden anderen dat ze mee konden met hen, ook al kenden ze elkaar niet.
Jullie zijn zo’n ongekend fijne club mensen en we zijn jullie zo dankbaar voor de steun!

We gloeien nog na van trots.
En door alle liefde die we mochten ervaren voelen we ons gedragen en dit geeft de nodige kracht en energie om nog meer bijzondere muzikale wensen uit te laten komen.
Dus dank jullie wel!

Liefs,
Ellen Gerritsen,
en ook namens mijn fantastische team