Optreden in RadboudUMC

Stichting No Guts No Glory is samen met het Radboudumc gestart om complementaire zorg te bieden aan oncologische patiënten en hun naasten door muziek naar het ziekenhuis te brengen. Dit kan zorgen voor afleiding, ontspanning, verbinding, stressverlaging en pijnstilling. Uit onderzoek blijkt dat door het luisteren en beleven van muziek, dit ontspanning en comfort kan bieden.

Maandelijks organiseren we een akoestisch optreden op de afdeling Medische Oncologie. Dit is voor alle oncologische patiënten die naar het ziekenhuis komen voor dagbehandelingen en voor hen die op de afdeling zijn opgenomen. Ook vrienden en familie zijn welkom, zodat er samen genoten kan worden van muziek. En uiteraard ook voor het zorgpersoneel, deze harde werkers verdienen wat ontspanning.

Gisteren waren we weer in het RadboudUMC om een akoestisch optreden te organiseren op de afdeling Medische Oncologie.
Wij zijn er altijd wat eerder om de ruimte gezellig te maken, bosjes verse bloemen neer te zetten en te zorgen dat alles klaar is om de mensen te ontvangen.
Toen we aankwamen zat er een patiënte achter de piano die we vorig jaar geschonken hebben aan de afdeling.
Dat was mooi binnenkomen, te zien dat er met plezier gebruik gemaakt wordt van onze piano!

De mannen van ‘De Gouden Herinnering’ hebben een uur muziek gemaakt en dat was erg bijzonder.
Ze zongen en speelden covers die iedereen mee kon zingen, maar ook eigen werk.
Er waren tranen, er werd gelachen, taxi’s werden gebeld ‘om nog even te wachten’ want een aantal mensen die gister chemo hadden gehad op de dagbehandeling, wilden toch echt het hele concert blijven.
Het werd steeds drukker en het was voelbaar hoeveel deze middag heeft gebracht.
Even wat afleiding, even ontspannen.
Dat kregen we na afloop ook te horen van meerdere patiënten, dat ze zo blij waren dat we dit hadden georganiseerd.

Met grote dank aan Robin en Roel, van ‘De Gouden Herinnering’, die willen verbinden met hun muziek, en dat ook echt deden.
‘Het blijft bijzonder wat muziek teweeg kan brengen. Gisteren speelden we in samenwerking met de Stichting NGNG in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen. We waren enorm dankbaar voor het podium; de kwetsbaarheid, de stiltes en het applaus waren voelbaar. Het bevestigt voor ons dat muziek als medicijn dient en ontspanning brengt. Zelf vonden we het ook leuk om een van onze eigen liedjes te spelen en deze werd goed ontvangen ✨🎶 Verschillende mensen deelden gisteren: “Door gaan jullie samen” “Ga zo door”! Dat doen wij zeker en…. voor jullie ook 💛 Dankjewel NGNG’

Ook een woord van dank aan onze donateurs, want dankzij jullie kunnen we muziek naar het ziekenhuis brengen, en daarmee verschil maken!

Ook ons steunen?
Dank je wel!