Muziek in het ziekenhuis met Ben Forte

Stichting No Guts No Glory is samen met het Radboudumc gestart om complementaire zorg te bieden aan oncologische patiënten en hun naasten door muziek naar het ziekenhuis te brengen. Dit kan zorgen voor afleiding, ontspanning, verbinding, stressverlaging en pijnstilling. Uit onderzoek blijkt dat door het luisteren en beleven van muziek, dit ontspanning en comfort kan bieden.

Maandelijks organiseren we een akoestisch optreden op de afdeling Medische Oncologie. Dit is voor alle oncologische patiënten die naar het ziekenhuis komen voor dagbehandelingen en voor hen die op de afdeling zijn opgenomen. Ook vrienden en familie zijn welkom, zodat er samen genoten kan worden van muziek. En uiteraard ook voor het zorgpersoneel, deze harde werkers verdienen wat ontspanning.

Afgelopen woensdag waren we weer op de afdeling Medische Oncologie van het Radboudumc om een akoestisch concert te organiseren.

Dit keer kwam Ben Forte optreden en het was prachtig.

Tussen de nummers door vertelde hij over zijn muziek, waarom hij bepaalde nummers heeft gemaakt en speelde zelfs een aantal nieuwe nummers voor het eerst.
Het zorgde voor een gemoedelijke sfeer, waardoor er een huiskamergevoel ontstond en dat was voor mensen erg fijn.
Een verpleger vertelde na afloop dat een aantal mensen te beroerd waren om te komen, maar hadden gevraagd of hun deur open kon blijven, zodat zij vanuit hun bed konden genieten van de muziek.

Het was een waardevolle middag die zorgde voor ontspanning en afleiding.

Met grote dank aan Ben Forte en onze donateurs, want zonder jullie kunnen wij dit niet mogelijk maken.

Wil je ons steunen?
Heel fijn, dank je wel!