Quinn’s grote droom

‘Ik ben Jolanda en samen met mijn man Danny hebben wij een tweeling van 8 jaar, zoontje Quinn en dochtertje Nova.
Quinn kreeg in februari 2022 de diagnose TLBL, Lymfeklierkanker, Non-Hodgkin.
We belandden ineens in de wereld van KinderKanker en het behandeltraject zou twee jaar in beslag nemen, waarvan het eerste half jaar zeer intensief zou worden met zware chemotherapie en daarna nog anderhalf jaar de onderhoudsfase.
De beginperiode na de diagnose was heel zwaar en de eerste twee maanden is Quinn zo ontzettend ziek geweest dat we erg bang waren dat hij het niet ging redden. Gelukkig ging het daarna beter en ondanks meerdere spoedopnames kwamen we uiteindelijk het intensieve stuk in 8 maanden toch vrij goed door.

Het eerste weekend dat Quinn was opgenomen in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht, maakten we kennis met de Muziekids Studio. Quinn en Nova zijn altijd al dol geweest op muziek. Zo danst en zingt Nova echt de hele dag door en heeft zij altijd muziek aan staan. Ook voor haar is het afgelopen anderhalf jaar heftig geweest en we merken dat muziek echt haar uitlaatklep is en het haar veel troost geeft.

Op een gegeven moment maakte Quinn kennis in de muziekstudio met een echte elektrische gitaar en vanaf dat moment kunnen we niet meer naar huis voordat hij eerst nog even op de elektrische gitaar heeft gespeeld. Wat geniet hij als hij er op speelt, hij gaat helemaal op in de muziek, dit is zo ontzettend mooi om te zien. Het is echt zijn uitlaatklep.

Vorig jaar wilde Quinn heel graag een elektrische gitaar voor Sinterklaas, maar die heeft hij toen niet gekregen. Dit jaar vroeg hij hem weer aan Sinterklaas en wilde hij zelfs niets anders hebben. Want als hij alleen een elektrische gitaar op zijn verlanglijstje zou zetten, dan is zijn verlanglijstje ook niet te duur voor Sinterklaas toch? Helaas kreeg hij ook dit jaar geen elektrische gitaar.

De teleurstelling was groot en later die avond zei hij dat hij het niet zo’n leuke pakjesavond vond, want hij had geen elektrische gitaar gekregen. Hij begon te huilen en dit deed ons als ouders erg veel pijn.
Muziek betekent enorm veel voor Nova en Quinn en samen muziek kunnen maken zal beide helpen om de afgelopen anderhalf/twee jaar te verwerken.

We zijn de stichting ontzettend dankbaar dat ze zijn/hun wens in vervulling laten gaan. Vanaf nu niet meer alleen 2x per maand muziek kunnen maken in het ziekenhuis, maar gewoon thuis, met hun eigen elektrische gitaar en keyboard.

Hun kerst kan niet meer stuk, echt ontzettend bedankt ❤️

Vandaag zijn we naar Druten afgereisd om Nova en Quinn heel blij te maken!
Daar stond Joris Marseille, die ze kennen als presentator van Het Jeugdjournaal, ineens in hun woonkamer.
Dat alleen al was heel leuk voor ze maar vervolgens mochten ze mee met Ellen en Joris naar de auto, en daar werden de instrumenten en toebehoren uitgehaald.
Binnen gingen ze alles uitpakken en de blije koppies die toen verschenen, gaan wij niet meer vergeten.
Ze konden bijna niet geloven dat dit voor hen was, en ze ook echt zelf en voor altijd mochten houden.

Alles werd meteen aangesloten zodat er muziek gemaakt kon worden en Quinn gaf al aan dat hij voortaan zijn gitaar mee in de auto gaat nemen als hij weer naar het ziekenhuis moet.

Naast de instrumenten hebben we ook geregeld dat de kinderen allebei privé muziekles gaan krijgen en we hopen dat het voor de nodige afleiding gaat zorgen.

We vinden het heel erg fijn dat we deze dromen uit hebben laten komen en Nova en Quinn?
Over een tijdje komen we graag terug voor een concert van jullie!

Help jij ons muzikale wensen uit te laten komen?