Muziek in het ziekenhuis met WIES!

Stichting No Guts No Glory is samen met het Radboudumc gestart om complementaire zorg te bieden aan oncologische patiënten en hun naasten door muziek naar het ziekenhuis te brengen. Dit kan zorgen voor afleiding, ontspanning, verbinding, stressverlaging en pijnstilling. Uit onderzoek blijkt dat door het luisteren en beleven van muziek, dit ontspanning en comfort kan bieden.

Maandelijks organiseren we een akoestisch optreden op de afdeling Medische Oncologie. Dit is voor alle oncologische patiënten die naar het ziekenhuis komen voor dagbehandelingen en voor hen die op de afdeling zijn opgenomen. Ook vrienden en familie zijn welkom, zodat er samen genoten kan worden van muziek. En uiteraard ook voor het zorgpersoneel, deze harde werkers verdienen wat ontspanning.

Afgelopen woensdag waren we weer op de afdeling Medische Oncologie van het Radboudumc om een akoestisch concert te organiseren.
Dit keer kwam WIES optreden en wat was het mooi!

Een patiënt gaf na afloop aan dat het hem veel had gebracht. De dagen voelen lang in het ziekenhuis ‘en de iPad raak ik op een gegeven moment ook wel zat’.
Live muziek te kunnen horen ontroerde en haalde hem even ‘weg uit het ziekenhuis’.
En dat is precies de bedoeling.

Ook voor WIES zelf was het een bijzondere ervaring en wat hebben ze het prachtig neergezet.
Mensen konden even lachen en genieten.
De muziek was een welkome afleiding en een manier om weer even op te laden.

Met grote dank aan de lieve bandleden van WIES en onze donateurs, want zonder jullie kunnen wij dit niet mogelijk maken.

Steun jij ons ook?
Dank je wel