Froukje opent ‘Muziek in Radboudumc’!

Stichting No Guts No Glory gaat samen met het Radboudumc, complementaire zorg bieden aan oncologische patiënten en hun naasten door muziek naar het ziekenhuis te brengen.
Om te zorgen voor afleiding, ontspanning, verbinding, stressverlaging en pijnstilling.
Uit onderzoek blijkt dat door het luisteren en beleven van muziek, dit ontspanning en comfort kan bieden.

We organiseren maandelijks een akoestisch optreden op de afdeling Medische Oncologie.
Dit is voor alle oncologische patiënten die naar het ziekenhuis komen voor dagbehandelingen en voor hen die op de afdeling zijn opgenomen.
Ook vrienden en familie zijn welkom, zodat er samen genoten kan worden van muziek. En uiteraard ook voor het zorgpersoneel, deze harde werkers verdienen een stukje ontspanning.

Afgelopen woensdag zijn we gestart en het was een groot succes.
Froukje kwam optreden!

Samen met haar stem en gitaar bracht ze niet alleen muziek maar ook lichtjes, ontroering, ontlading en vrolijkheid naar de afdeling.

Ik vind het best spannend. Normaal treed ik op met een band. In m’n eentje met een akoestische gitaar is het veel intiemer. Het wordt een optreden met ups en downs. Zoals het leven ook is, eigenlijk.

Dit is hoe Froukje haar prachtige set begon. Haar muziek zorgde voor kracht, afleiding en troost want er werd gelachen, gehuild en geknuffeld.

Oncologisch verpleegkundige en NGNG vrijwilliger Marijke:
‘Wat ik de afgelopen dagen terug heb gehoord was hoe fantastisch collega’s het vonden, hoe ze zelf konden ontspannen en genieten, hoe mega bijzonder het was in deze setting: zo kwetsbaar, puur en oprecht.’

Een patiënt, die erg geëmotioneerd was zei: ‘Ik moet alleen maar huilen maar dat is positief hoor! Ik ben zo ontroerd dat Froukje er vandaag is en ik haar nu live mee mag maken. De afgelopen tijd speelde ik haar muziek veel thuis en haar vandaag in het echt mee te maken tijdens mijn chemokuur is zo bijzonder. Het raakt en ontroert me.’

Dit is wat wij hoopten te bereiken met het brengen van muziek naar het ziekenhuis.
Een stukje verlichting, hoop, kracht en troost.
We gaan met veel enthousiasme de volgende optredens organiseren!
De volgende staat al gepland op 6 december.

Met dank aan het team van afdeling Medische Oncologie, het Radboudumc, Food for Care voor de hapjes en drankjes, Jan Bloem, Robin Looy, onze donateurs en in het bijzonder enorm veel dank aan Froukje.
Want lieve Froukje, jij hebt echt verschil gemaakt deze dag!

Wil je ons steunen?
Heel fijn, dank je wel!