Casper en Sanne Esther naar ligconcert

Dit weekend lieten we de wens voor Casper uitkomen waar Sanne Esther ons over schreef.

Mijn naam is Sanne Esther (32) en ik ben verloofd met Casper (33). Wij komen uit 3 turbulente jaren waarin kanker de hoofdrol heeft gespeeld. Ik, Sanne, kreeg op mijn veertiende al kanker maar ook voor de tweede keer in 2020 borstkanker stadium 3 met uitzaaiingen.

Casper heeft mij door de kanker heen gedragen. Niet denkend aan zichzelf maar alleen maar ten behoeve van mij. Nooit zag ik hem zijn emoties toelaten. Tot ik een keer in de auto stapte en “Experience” van Ludovico Einaudi in de auto hoorde. We draaiden het hele album, op de heen- en terugweg van het ziekenhuis en doen dat sindsdien altijd.

Ik ben al heel lang een mega fan van Einaudi en Casper draait meestal geen klassieke muziek, maar Einaudi is de uitzondering. Door de kunstenaar wordt je meegesleurd in een verhaal dat losstaat van tijd of dag. Wij luisteren zijn albums vol compassie en liefde. Experience is dan ook onze ‘kanker survival song’ geworden. Door de rustige muziek kunnen wij de turbulente weg van kanker plaatsen en even laten rusten wat artsen nu weer gedaan of gezegd hebben. Wij vinden elkaar in de muziek. Waar dat eerder op een festival was, is dit nu Einaudi.

Stichting No Guts No Glory heeft mijn wens niet alleen vervuld maar Ellen is ook een steun geweest. Een verademing van begrip en liefde en er alles aan willen doen om de ervaring zo mooi mogelijk te maken. Ik ben haar, en het team van de stichting daarom enorm dankbaar dat ik Casper mag verrassen met een ligconcert in het Scheepvaartmuseum met vooraf een diner. De pianist is niet Einaudi zelf, maar de geweldige Jeroen van Veen, die ik goed ken doordat hij Einaudi enorm goed begrijpt en daardoor kan spelen.

Muziek is niet alleen tonen. Het is een ervaring. Het is een wandeling door de emoties die je bij elk nummer voelt. En bij de connectie die er is bij trauma. En omdat het ook een ligconcert is zal het niet veel vragen van mijn lichaam en kunnen wij samen, hand in hand, met een heerlijk gevuld buikje luisteren naar de muziek die ons verbindt.🪐💛
Liefs, Sanne

Zaterdag 28 oktober ben ik samen met Casper naar het diner en lig/licht concert gegaan in het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Jeroen van Veen speelde Ludovico Einaudi en Bach.
Na een heerlijk 3-gangen diner hadden wij een mooi plekje uitgekozen in de prachtige zaal.

Hier hebben wij anderhalf uur adembenemend samen naar de lichtshow gekeken en geluisterd naar onze lievelingsmuziek. Hand in hand verstrengeld en zelfs met de piano mee op elkaars hand omdat wij de deuntjes zo goed kennen. Het was een prachtige ervaring die wij niet meer zullen vergeten.

Dank je wel Stichting No Guts No Glory voor het waarmaken van dromen. Jullie zijn geweldig.
Liefs,
Casper en Sanne Esther

Heel erg graag gedaan en ontzettend fijn dat jullie zo genoten hebben!

Help jij mee om muzikale wensen uit te laten komen?
Dank je wel, het maakt echt verschil!

Volg je ons al op Instagram?