Sita naar Acda en De Munnik

Het regende zonnestralen.

Wat was ik blij toen ik een paar maanden geleden van Tineke van NGNG te horen kreeg dat ze via
het management van Acda en De Munnik toch nog tickets hadden weten te krijgen voor de
uitverkochte concerten in oktober. Sinds die tijd hebben we via Spotify weer heel wat herinneringen opgehaald als gezin aan de ritten naar Frankrijk in de zomer waarin we met zijn vijfjes volop meezongen met de liedjes van AEDM. Die CD van mij heeft weer heel vaak geklonken.

En eindelijk was het op 26 oktober zover dat we met zijn vijfjes naar Ziggo Dome trokken voor
het Reünieconcert van Acda en De Munnik. Een uitverkochte zaal. Mooie zitplaatsen.
En wanneer de lichten uit gaan klinkt ‘De Kapitein’ en zingen 17.000 mensen dat uit volle borst mee. Wat een indrukken.
Acda neemt daarna het woord en zegt ‘Leuk dat jullie er allemaal zijn.
Dit is wat het is. Leuker wordt het niet. ‘We zullen jullie niet te veel lastig vallen met nieuwe nummers.’
Nu, volgens mij vond niemand dat erg. Ruim 2,5 uur klonken bekende nummers en af en toe een nieuw nummer. En bij alle liedjes ging de zaal los. Grote verrassing was dat ook Van Dik Hout, Kasper van Kooten, Typhoon, Maan en Guus Meeuwis enkele liedjes meezongen.
We kregen dus zelfs meer dan waar we op gehoopt hadden!
Natuurlijk klonk ook ‘Het regent Zonnestralen.’ Daarmee kan ik wel samenvatten wat deze avond
voor mij betekende. Tussen alle chemo’s en behandelingen door was dit een onvergetelijke avond
waarin het woord genieten met grote letters gespeld stond.
Het regende écht zonnestralen.
En eerlijk, het regent altijd nog zonnestralen!
Dank je wel Tineke van NGNG, het Jaz hotel en het management van AEDM

We vinden het heel fijn dat we jou samen met je gezin naar dit concert konden laten gaan lieve Sita!

Help mee om muzikale wensen uit te laten komen.
Dank je wel, het maakt echt verschil!

Volg je ons al op Instagram?