Update wens Eefje en haar man Riny

Vorige week zijn Eefje en Riny naar ons kantoor gekomen om hun LP te overhandigen, een bijzonder moment!
Ze delen graag een update, om jullie te laten weten hoe het gaat, maar ook om te laten zien wat er met donaties gebeurt en waarom het zo belangrijk is.

Hallo lieve mensen,

Toen ik maart 2021 te horen kreeg dat ik een zeldzame vorm van kanker had, was dat natuurlijk
onwerkelijk nieuws, na een zware operatie, was ik schoon! Super nieuws! Maar na een controle in januari 2022, bleken er 3 kleine uitzaaiingen te zijn. Ja, als je dan iets zeldzaams hebt (lees: geen gerichte behandelingen, geen studies, onderzoeken), dan krijg je wel een zwart scenario te horen.
Het label levensverlengend en ongeneeslijk is dan snel gemaakt.

Wat trekt ons hier uit? En waar wil ik nog mijn bed voor uitkomen? Dat is muziek! Wij maken al 11 jaar muziek samen alias Americana duo ‘Evrin’ en wilden altijd al een vinyl album opnemen, maar dan denk je nog dat je alle tijd van de wereld hebt, komt wel. Maar nu was toch echt wel de tijd om dit te doen, deze grote wens van ons, we wilden iets moois maken! Via via hadden we van NGNG gehoord en besloten de stoute schoenen aan te trekken en ze te benaderen met onze wens.

Het persen van vinyl is toch een kostbaar proces. En tot onze grote verbazing zeiden ze JA! We
konden het bijna niet geloven, fantastisch! Gelijk aan de slag natuurlijk.
Na een jaar werken in de studio, volgde het persen van de plaat, daar moet je dan nog even op
wachten, heel spannend allemaal.

MAAR NU IS IE ER!!! Ons album ‘In the late Innings’ onze
nieuwe baby, heeft het licht gezien. Zo trots en dankbaar. ‘In the late Innings’ beschrijft de reis die we doormaakten nadat Eefje gediagnosticeerd werd met een ongeneeslijke vorm van kanker. Op de plaatsen die we bezochten werden we geconfronteerd met twijfel, onzekerheid en onze eigen vergankelijkheid, maar in de muziek die we op dit album gemaakt hebben, vonden we de positiviteit, het verlangen en de levenslust terug.
We kregen daarbij steun van bevriende muzikanten, kunstenaars, fotografen en de eigenaar van de opnamestudio, die allen belangeloos hebben meegewerkt aan dit speciale project. Daarnaast heeft de Stichting ‘No Guts No Glory’ ervoor gezorgd dat wij onze droom konden verwezenlijken.

Om de cirkel weer rond te krijgen, laten we de opbrengsten van ons album weer terugvloeien naar deze geweldige stichting. We kunnen jullie allemaal niet genoeg bedanken, zonder jullie was dit echt niet gelukt!
Het nummer ‘File of names’, gaat over mijn situatie. Het is een hymne, een ode aan het leven en de mensen die ons ontvallen zijn.

Het staat ook op ons album dat 19 november officieel in de release gaat.
Als je het album wilt bestellen stuur ons een mail: evrin2@gmail.com

Lieve muzikale groetjes, Eefje & Riny (Evrin)
www.evrin.site

Help jij mee om muzikale wensen uit te laten komen?
Dank je wel.

Volg je ons al op Instagram?