Zarah (10) gaat naar Måneskin!

Op 17 januari 2022 werd ik gebeld door de vader van Zarah. Hij had haar opgehaald, ze zag ineens bijna niets meer en de juf maakte zich zorgen. Alles ging in een sneltreinvaart. Diezelfde maandag hoorden we dat Zaar een zeer agressieve tumor in haar schedel had. Met de hoop dat haar kleine beetje zicht behouden zou blijven, besloten de artsen op 19 januari te starten met een zware chemokuur.

Zarah’s zicht is niet teruggekomen (ze ziet minder dan 1%) maar de tumor ook niet!
In oktober 2022 ontving ze haar bloemenkraal. Ze had het geflikt, de kanker was weg, na meer dan 50 dagen chemo en 33 bestralingen. In dit vreselijke jaar is Zarah ook haar vader plotseling kwijtgeraakt. In maart 2022 stierf hij, uit het niets, aan een hartaanval. Door het verlies van haar zicht is muziek heel belangrijk voor Zarah. Måneskin is een band waar ze al jaren van houdt. Ze houdt van de gitaren en de stem van de zanger. Het heeft haar houvast gegeven in het jaar dat alles veranderde. Ze zingt ieder nummer mee en ik moet haar alle nieuwe nummers direct laten horen. Zarah is nog nooit naar een groot concert geweest en ze zou dat heel graag beleven. En hoe tof zou het zijn als ze de band waar ze al jaren fan van is live kan zien?

Liefs, Lobke, de moeder van Zarah

Lieve Zarah, wat moet jij veel dragen op jonge leeftijd, maar wat fijn dat muziek jou daarbij helpt!
We willen er alles aan doen om te zorgen dat je eerste grote concert, van jouw lievelingsband, geweldig gaat zijn.
Morgen ga je, uiteraard met je moeder, helemaal naar Hannover om Måneskin te horen en beleven!
Daarna gaan jullie uiteraard ook nog in een fijn hotel slapen en samen hopelijk heel erg nagenieten.
Het is jou zeer gegund.
Laat je ons weten hoe het was?

Help ons muzikale wensen uit te laten komen:

Volg je ons al op Instagram?