Sing Your Song cursus 2

Onze zangcoach Nika stuurde ons een update over de Sing Your Song cursus die zij geeft:

Wij zijn verheugd om onze mooie en muzikale cursus, “Sing Your Song!”, te presenteren. Deze cursus is volledig kosteloos dankzij de gulle ondersteuning van de stichting No Guts No Glory, die volledig afhankelijk is van donaties. Vergeet vooral niet om bij te dragen aan dit prachtige initiatief!

Cursus 2 vond plaats in de inspirerende werkruimte van Nika van Stiphout. De groep begon met 4 enthousiaste deelnemers. Helaas moest één van hen na een bijeenkomst stoppen vanwege ziekte, en van een andere deelnemer hebben we geen verdere berichten ontvangen. Gelukkig hebben Connie en Gina elkaar 8 keer ontmoet. Ondanks dat ze elkaar vooraf niet kenden, hebben ze een bijzondere band weten op te bouwen. Elke groep is uniek, maar het blijkt steeds weer dat de juiste mensen samenkomen om samen te groeien. Dit gold ook voor Gina en Connie. Ze hebben samen gelachen, gehuild, elkaar gesteund en elkaar geholpen tijdens het schrijfproces.

We zijn ontzettend trots op de inzet van deze dames gedurende de 8 sessies, en het resultaat is ook iets om trots op te zijn (hoewel dat zeker niet het hoofddoel is!). De cursus heeft als doel verbinding, ontspanning, plezier, verwerking, omgaan met emoties, genieten van muziek, delen met anderen, het starten van een schrijfproces en het ontdekken van nieuwe woorden. Het zingen van zelfgeschreven liedjes is een prachtige bonus. Zo neem je niet alleen iets mee voor jezelf, maar mogelijk ook voor anderen na de cursus.

Ontmoet Connie en Gina
Connie heeft gekozen voor “Started A Joke” van de Bee Gees als basis voor haar eigen tekst

Gina heeft ervoor gekozen om haar tekst te schrijven op “In Your Arms” van Chef’s Special

Daarnaast hebben Connie en Gina een kort stukje opgenomen waarin ze vertellen wat de cursus voor hen heeft betekend.

Van Connie mochten we dit er ook nog aan toevoegen;
Ik heb nog even na gedacht over wat ik zei. Pfff het mooiste wat ik in mijn leven heb mee gemaakt. Dat is nogal.  Hoe kan ik dit zeggen….zo voelde het  wel. Ik wil dit nog even toelichten. Want de geboorte van mijn kinderen dan? Toen besefte ik dat dit hier allemaal inzit in de hele ervaring. De hele ervaring van het komen tot een zelf geschreven en gezongen lied was gewoon “alles omvattend”. Dus ook de geboorte van mijn kinderen en alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Nogmaals dank jullie wel nika gina en no guts no glory. Diep respect voor jullie allemaal…😘😘😘

Inhoud van de Cursus Sing Your Song
De cursus is bedoeld voor mensen die te maken hebben (gehad) met kanker en mensen die zich in het herstel bevinden. Het aanbod omvat 8 ontmoetingen in een gezellige, veilige en creatieve omgeving. Hier kun je op een laagdrempelige manier genieten van muziek, zang en het schrijven van je eigen tekst onder begeleiding van Nika. Dit is tevens een gelegenheid om gelijkgestemden te ontmoeten die vergelijkbare situaties hebben meegemaakt.

Onder begeleiding van zangcoach Nika worden de activiteiten rustig opgebouwd. Nika zorgt voor de ruimte, materialen, koffie, thee en versnaperingen. Jij hoeft alleen maar jezelf mee te nemen.

Samen creëren we een reeks waarin plezier, verwerking en heling centraal staan. De kracht van muziek en gemeenschap zal zijn werk doen.

Ruimte voor Nieuwe Groepen
We kijken met trots terug op de recent afgeronde cursus. Momenteel lopen er nog 3 andere groepen, één bij Inloophuis De Cirkel in Helmond en twee bij Inloophuis De Eik in Eindhoven.

Daarnaast is er ruimte voor 2 nieuwe groepen die kunnen starten op dinsdagochtend van 10:00-12:00 uur. Ben jij iemand die te maken heeft (gehad) met kanker, of ken je iemand die in deze fase zit? Wil je deelnemen aan een leuke, leerzame en muzikale cursus? Wil je jouw veerkracht vergroten, positieve veranderingen omarmen en je verbinden met anderen in een vergelijkbare situatie? Of heb je vragen en wil je meer weten over de cursus? Neem dan contact met ons op via nikavanstiphoutzangcoaching@gmail.com (voor vragen of voor het deelnemen aan de cursus op een andere locatie dan De Cirkel en De Eik). Of stuur een mailtje naar https://inloophuisdecirkel.nl/ of https://inloophuis-de-eik.nl/ om daar deel te nemen aan de cursus.

Help ons muzikale wensen uit te laten komen:

Volg je ons al op Instagram?