Tamara’s wens

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tamara, ik ben 54 jaar en moeder van Connor (23). Countrymuziek voerde de boventoon bij ons thuis, mijn vader was een amateurzanger en vooral geliefd en bekend onder de Indische mensen. Zijn liefde voor muziek heeft hij doorgeven aan mij. Muziek is een bron van inspiratie en troost zelfs in moeilijke tijden. Zingen vormt voor mij een verbinding tussen het heden en het verleden, tussen vreugde en verdriet. Helaas is mijn stem door verschillende oorzaken niet meer wat het geweest is, maar zelfs als het fysiek wat minder gaat is muziek/zingen voor mij een helende kracht.

Notendop medische geschiedenis: 2009 diagnose borstkanker, strijd gestreden en overwonnen. 2017 diagnose kleincellige longkanker met uitzaaiingen lymfeklieren, behandelbaar maar niet meer geneesbaar. De tumor en uitzaaiingen hebben goed gereageerd op de chemo’s, helaas waren er in 2019 weer nieuwe uitzaaiingen. In dat jaar ook een lichte herseninfarct en nog wat andere lichamelijke klachten. Mijn arts noemt me een lopend wonder, want bij dit ziektebeeld is de kans groot dat je binnen afzienbare tijd overlijdt. Ik ben uiteraard geen uitzondering op de regel maar ze heeft dit verloop in haar loopbaan nog niet eerder meegemaakt.

Ach mijn tumor heeft tenminste wel humor, jaagt je eerst de stuipen op het lijf en besluit vervolgens na alle hysterie in slaapstand verder te kabbelen

Zelfspot en galgenhumor, dat is ook een dingetje waar ik goed op ga. Zo had ik tijdens iedere nieuwe kuur een ander haarwerk dat ik vervolgens namen gaf.2009 -> Sophie2017 -> Sophietje2019 -> Soof. Ik ga niet vertellen wat voor avonturen ze met mij hebben beleefd, maar ze liggen nu gezamenlijk op zolder van hun welverdiende rust te genieten.

Terugkerend naar de muziek, wat was nou eigenlijk mijn wens .. een concert bijwonen, een muziekfeestje geven of toch iets anders? Ik koos voor een lang gekoesterde wens, zanglessen en een demo opnemen omdat ik héél graag een legacy voor mijn zoon achter wil laten. Het is een manier om mijn aanwezigheid op deze manier voort te zetten, om hem te troosten en te begeleiden, zelfs als ik er niet meer ben.

Inmiddels heb ik kennisgemaakt met zangcoach Tom Everse, super spannend maar heb er zoooo ontiegelijk veel zin in.
Een gezegend mens mag ik mezelf noemen met een handjevol lieve mensen die ook in times of troubles er écht toe doen  En zoals een andere bestie altijd zegt “Carpe Diem” .. zo is het maar net! Time to make some more memories…

Mijn immense dank voor het realiseren van mijn droomwens gaat uit naar Marion (vriendin die mij met NGNG in contact bracht), Imke, No Guts No Glory & ook alvast naar Tom (zangcoach) hopelijk weet hij mijn stembanden weer on the road te krijgen.

Dank dank dank dank.

*Live by the code that you gotta move on, feeling sorry for yourself ain’t got nobody nowhere* (Anastacia)
Tamara

Lieve Tamara, we vinden jouw wens heel bijzonder en hopen dat het jou veel mag gaan brengen. Met liefde hebben we Tom ingehuurd die jou zal begeleiden tijdens de zanglessen én daarna jouw stem professioneel en goed gaat opnemen, zodat het voor altijd bewaard zal blijven voor jouw zoon.

Met de steun van donateurs kunnen wij muzikale wensen realiseren.
Dank je wel, want het maakt echt verschil.