Huiskamerconcert voor Bets

Ik hoorde via via over jullie Stichting en bedacht me geen moment. Ik wil iets speciaals doen voor mijn lieve vriendin en haar gezin die al zoveel heeft moeten doorstaan door kanker.In 2005 kreeg Bets borstkanker, waarna een amputatie, chemotherapie en hormoonbehandeling volgde. Maar het noodlot sloeg na jaren weer toe. Bets kreeg uitvalsverschijnselen. Na diverse onderzoeken bleek ze beenmergkanker te hebben, er zat er een flinke tumor in haar ruggemerg. Een vorm van kanker die niet meer te genezen was. Het was zo erg dat ze uiteindelijk een partiële dwarslaesie had. Een operatie was onomkeerbaar want Bets wilde haar mobiliteit terug. Dat was voor haar het allerbelangrijkste. Een hele zware operatie volgde, waarna de tumor werd verwijderd. Daarna zou verdere nabehandeling plaats vinden. Ze moest toen revalideren in een verpleeghuis en door haar doorzettingsvermogen is ze heel ver gekomen en loopt ze nu weer met rollator of soms zelfs los. Chemokuren en uiteindelijk een stamceltransplantatie volgden. In de hoop dat de ziekte dan even weg zou blijven.

Niets was minder waar. Bets kreeg een bult op haar hoofd, een tumor, een uitzaaiing in haar hoofd. Bestralingen volgden en chemotherapie volgde wederom. Bets leefde van de ene naar de andere kuur. Weer verloor ze haar haar. Dat vond ze vreselijk. Nadien werd er weer een uitzaaiing bij de ribben gezien. En de chemokuren gaan weer door in de hoop dat de uitzaaiingen stagneren. Elke 2 weken weer naar het Erasmus MC. Ieder scan weer in spanning en wachten op een uitslag. Niets is zo erg dan wachten op een uitslag.

Bets en haar man Gerard, zijn nu bijna 50 jaar samen en samen hebben ze de laatste jaren ook heel wat stormen doorstaan door deze rotziekte. Ook voor hun dochters met hun gezinnen heeft dit een enorme impact, de ziekte van Bets loopt ook bij hen als een rode lijn door hun leven.
Muziek van Elise Mannah, daar kan Bets enorm van genieten. Prachtige liedjes in allerlei genres. Het is fijn dat het de Stichting No Guts No Glory gelukt is om Elise te regelen.

Zaterdag 8 juli vindt er een klein huiskamerconcert plaats in het huis van Bets en Gerard. Hoe bijzonder is dit. Op deze manier worden Bets en Gerard en hun gezin even in het zonnetje gezet en dat verdienen ze.

Met vriendelijke groet,
Anita

Met veel liefde hebben we dit voor Bets geregeld. Dank je wel Anita, voor het insturen van je wens voor Bets. We hopen dat ze met haar gezin ontzettend gaat genieten!

Help je mee om meer muzikale wensen te realiseren?

Dank je wel!
Het maakt echt verschil.