Anneli naar Vrienden van Amstel Live

Mijn naam is Anneli en ik ben bijna 50 jaar. Precies twee jaar geleden kreeg ik de diagnose ongeneeslijke borstkanker, mijn wereld stond op zijn kop. Het begon met rugpijn, wat ervoor zorgde dat ik niet meer kon lopen. Al snel ontdekten ze uitzaaiingen in mijn ruggenwervels. Ik dacht aanvankelijk dat het gewoon rugpijn was als gevolg van het thuiswerken aan de keukentafel tijdens de coronapandemie. Vanwege het risico op een dwarslaesie onderging ik met spoed een operatie. Twee stalen pinnen werden in mijn rug geplaatst, van mijn nek tot bijna aan de onderrug, om ervoor te zorgen dat mijn rug weer stabiel genoeg was. Daarna volgde een revalidatieperiode van ruim 3 maanden in het revalidatiecentrum De Hoogstraat. Vanwege een incomplete dwarslaesie moest ik alles opnieuw leren, zonder te weten of ik ooit weer normaal zou kunnen lopen. Tegelijkertijd begon ik ook met de behandeling van mijn borstkanker.

Dankzij de geweldige begeleiding in De Hoogstraat en mijn eigen vastberadenheid om weer mobiel te worden, kan ik nu weer goed lopen, en zelfs een klein beetje rennen. Na verschillende behandelingen voor de borstkanker ben ik nu “stabiel”. Vanaf het begin heb ik tegen mezelf gezegd: “Kom op, wees sterk en ga ervoor.” Inmiddels ben ik weer aan het werk, probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te doen en geniet ik van talloze bijzondere momenten.

Op de website kanker.nl kwam ik Stichting No Guts No Glory tegen. Ik wist meteen dat ik ook een muzikale wens had, maar het voelde dubbel om iets voor mezelf te vragen. Toch besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en deze keer even aan mezelf te denken. Ik stuurde een e-mail naar Ellen en vroeg of ze me kon helpen om mijn wens voor een concertbezoek te vervullen. Al lange tijd lijkt het me geweldig om de sfeer van De Vrienden van Amstel Live te ervaren. Gewoonweg genieten, uit volle borst meezingen met alle liedjes, dansen tot ik niet meer kan en hier en daar een traan laten bij nummers die nu extra betekenisvol zijn voor mij.

Nog geen halve dag later ontving ik een berichtje van Ellen en Tineke dat er twee VIP kaarten waren geregeld. VIP kaarten? Ja ik las het toch echt goed. En ik ben er nog steeds stil van, wat een “kadootje”. Ook al duurt het nog even (januari 2024) de voorpret is er nu al, iets waar ik mij ontzettend op verheug.

Ellen en Tineke, ik kan jullie niet genoeg bedanken.

Anneli

Help je mee om meer muzikale wensen te realiseren?

Dank je wel!
Het maakt echt verschil.