Wens voor Simeon

Binnenkort laten we de wens van Simeon uitkomen.
Zijn vrouw Saskia beschrijft waarom dit zo belangrijk is.

Als woorden tekort schieten, spreekt de muziek….

Sinds een aantal maanden weten we dat Simeon maagkanker heeft en sinds 2 weken weten we dat hij hier niet meer van zal genezen. Van een kerngezonde sportieve man van 51 jaar naar deze situatie.

Hij heeft na de chemokuren een grote operatie gehad, maar helaas hebben ze de tumor niet helemaal kunnen weghalen. Maar we gaan niet bij de pakken neerzitten en gaan voor zo veel mogelijk kwaliteit van zijn leven. En herinneringen maken!

We hebben een bijzondere gezinssituatie. We zijn een samengesteld gezin. Simeon’s vrouw en de moeder van zijn inmiddels 3 volwassen kinderen (27, 25 en 23 jaar) is al op jonge leeftijd overleden. Mijn twee kinderen van 22 en 17 jaar hebben allebei een spier/stofwisselingsziekte, waardoor ze lichamelijke beperkingen hebben. Sinds kort zijn wij opa en oma van 2 prachtige kleinkinderen.

We zijn sinds 3,5 jaar zo gelukkig met zijn allen, en nu gebeurt ons dit. Het leven is keihard.

Een grote wens van Simeon is om met alle kinderen (en aanhang) en broers/zussen/ouders/neven/nichten (van 3 families: van hem, van mij en van zijn overleden vrouw) een keer een weekend met zijn allen door te brengen. Hoe bijzonder is dat, we kunnen lief en leed met zijn allen delen. Dit weekend heb ik inmiddels voor hem geregeld en zal begin december plaatsvinden in Schaijk.

Simeon komt tot rust van klassieke muziek. Zijn favoriete componist is Bach en ik zou hem graag verrassen met een kleinschalig intiem optreden voor deze groep mensen (ongeveer 30 personen) op deze locatie in Schaijk tijdens dat weekend.

Ik denk bijvoorbeeld aan een trio/kwartet van cello en viool. Het zou machtig zijn als ze de Air van Bach kunnen spelen.

Als niets vanzelfsprekend is, is alles weer mogelijk. Wat zou het mooi zijn als deze wens uit kan komen!

Warme groet,

Saskia Buijs, partner van Simeon van Stapele
Mede namens onze kinderen.

Met veel liefde laten we deze wens uitkomen voor Simeon. Er komen klassiek geschoolde muzikanten om een speciaal huiskamerconcert te geven.

Dat het maar een prachtige dag mag worden en deze mooie familie, samen enorm mag gaan genieten van de muziek, en elkaar!

Dank je wel!
Het maakt echt verschil.