NGNG is CBF-Erkend!

We zijn enorm trots om te mogen melden dat Stichting No Guts No Glory vanaf nu officieel CBF-Erkend Goed Doel is!

Dit past heel goed in de professionaliseringsslag die we de afgelopen jaren aan het maken zijn. CBF-Erkenning is bijvoorbeeld ook belangrijk voor bedrijven die een goed doel willen sponsoren, maar dan wel zeker willen weten dat hun geld op de juiste plek terechtkomt. Dat kunnen wij nu garanderen door de onafhankelijke controle door het CBF.

Wat is de Erkenning?

De Erkenning is het keurmerk voor goede doelen dat door Toezichthouder CBF wordt uitgegeven. Met de Erkenning laten organisaties zien dat ze voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Voor grotere organisaties gelden uiteraard andere eisen dan voor kleinere. Maar liefst 4,4 miljard euro aan geefgeld staat onder toezicht van het CBF. Aan een Erkend Goed Doel kun je gerust geven omdat je ervan uit kunt gaan dat de organisatie daadwerkelijk bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met elke euro, verantwoording aflegt en zich onafhankelijk laat controleren.

Transparantie in één oogopslag: Het CBF-Erkenningspaspoort

Het CBF-Erkenningspaspoort toont op een eenduidige en neutrale wijze de belangrijkste informatie van een Erkend Goed Doel. Transparantie in één oogopslag dus. Het paspoort bevat zowel kwalitatieve informatie over de doelstelling en activiteiten van de organisatie als financiële kengetallen. Deze laatste zijn door Toezichthouder CBF gevalideerd. Via deze banner kun je ons CBF-Erkenningspaspoort bekijken.

ANBI
Naast het CBF-keurmerk hebben wij ook de ANBI-status. Stichting No Guts No Glory is door de Belastingdienst erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent:

Ben je een vaste donateur, en blijf je dat komende 5 jaar? Dan is je belastingaftrek heel eenvoudig zelfs 100% aftrekbaar. Je hoeft alleen het formulier ‘overeenkomst periodieke giften’ in te vullen. Dan mag je de komende 5 jaar je giften aan NGNG zonder drempel aftrekken van je belastbaar inkomen.

Voorbeeld: een maandelijkse donatie van €10,- levert in 5 jaar €600 belastingaftrek op. Dat geeft je bij een inkomen tot €68.500 een netto belastingvoordeel van €222. AOW’ers met een inkomen tot ongeveer €35.000 krijgen zo €115 terug.

Meer hierover vind je op deze pagina van de Belastingdienst.

Alvast bedankt voor je steun!