Muziekkast voor Astrid!

We kregen een mooie wens binnen van Astrid.

Op mijn 15e riep ik al tegen mijn moeder: ’Mam, later ga ik met kinderen werken!’ En nu leef ik mijn droom. Al 32 jaar werk ik als pedagogisch medewerker op het Hero kinderdagverblijf aan de Hofmanweg in Haarlem. Mijn werk is mijn leven, mijn hobby, mijn alles. Ik word zo ongelofelijk blij als ik bij de kinderen ben.

In 2020, in de hoogtijdagen van de coronapandemie, kreeg ik erge last van mijn rug. Ondanks de reguliere fysiotherapie en bezoekjes aan de ‘kraker’ ging het niet over. Toch maar naar de huisarts. In het ziekenhuis werd een foto gemaakt waarop de arts naast vocht bij de longen ook wat vlekjes dacht te zien.

Ik voelde dat het niet goed was. Vanaf toen ging alles in een sneltreinvaart. De CT en PET-scan die volgden bevestigden mijn vermoeden; longkanker in stadium 4. Door de uitzaaiingen zal ik niet meer beter worden, de behandelingen die ik onderga
zijn levensverlengend. Toch blijf ik onveranderd positief.

Na de bestraling gaat het tot nu toe eigenlijk heel goed. Hoelang weet niemand. Ik ben blij dat ik nog gewoon lekker kan werken. Een bucketlist heb ik niet. Ik wil gewoon lekker doorgaan. Ga wat vaker gezellig met mijn man mee als hij weg moet voor zijn werk en geniet zoveel mogelijk van het leven.

Toch wil ik graag iets achterlaten voor ‘mijn kinderen’. Toen ik via een ouder hoorde over de stichting No Guts No Glory werd ik direct enthousiast.

Ik geloof net als zij in de kracht van muziek en het leek mij mooi om de kinderen een gevulde muziekkast te geven zodat ze al op jonge leeftijd kennis kunnen maken met muziek en ze ervan kunnen genieten met elkaar. Van muziek wordt iedereen vrolijk. Het geeft troost, laat je dansen en tovert een lach op je gezicht. Maar ook als je verdrietig bent haal je er iets uit, doet het iets met je.

Op het kinderdagverblijf pak ik vaak de gitaar. Dan zie ik bij de eerste tonen de gezichtjes van de baby’s nieuwsgierig oplichten. Wat gebeurt daar allemaal? De peuters beginnen direct te dansen en vragen om meer. Ik word dan echt gelukkig van die blije koppies!

Stichting No Guts No Glory wilde mij graag helpen bij het realiseren van mijn wens en heeft een zeer complete muziekkast gedoneerd aan het Haarlemse kinderdagverblijf. Ik ben erg dankbaar dat No Guts No Glory de aanschaf van deze prachtige muziekkast mogelijk heeft gemaakt. Hij gaat een mooie plek krijgen op ons kinderdagverblijf en ik weet zeker dat de kinderen er veel plezier van zullen hebben!

Wat ik aan de kinderen mee wil geven?
Lach, dans, zing en speel; maak van elke dag een feestje!

Astrid

Lieve Astrid, de muziekkast wordt op dit moment speciaal gemaakt en gevuld met heel veel muziekinstrumenten. Zodra hij klaar is, komen we ‘m meteen brengen naar jouw KDV. We hopen dat je zelf nog zo lang mogelijk muziek mag gaan maken, samen met jouw kinderen daar!

Help jij mee muzikale wensen uit te laten komen?
Dank je wel!
Het maakt echt verschil.