Wens voor Martijn!

Vorige week lieten we de wens van Martijn in vervulling gaan.

Foto: Amrita Panday

No Guts No Glory: M48 | Camping Buitenland | Rats on Rafts | 14/08/22

Dit stond op de NGNG polsbandjes van onze 65 gasten. Vrienden en familie die allemaal voor Martijn zijn verjaardag naar Camping Buitenland in Drenthe zijn afgereisd. Omdat hij jarig was die warme zondag 14 augustus jl. Een week eerder hebben we Martijn verteld dat we (Aziza, Corina en ik) drie maanden geleden zijn begonnen met een knalfeest voor hem te organiseren. Iedereen die we erbij wilden hebben, wilden er zelf ook bij zijn. Sommige vrienden moesten daarvoor hun vakantie omboeken, maar die moeite (hoe bijzonder) namen ze voor lief.

Precies een jaar geleden kregen we te horen dat Martijn uitgezaaide endeldarmkanker heeft. Nu, een turbulent jaar later, vond ik het tijd voor iets moois te organiseren. Iets positiefs, iets om naar uit te kijken, iets om met een glimlach aan terug te kunnen denken, iets om aan Martijn maar ook aan onze dierbaren te kunnen geven. Het moest een verrassing blijven, waar Martijn helemaal niet van houdt, maar anders was hij niet op zijn eigen feestje gekomen, want aandacht vindt ie nog erger 😉 Die verrassing hebben we tot een week voor zijn verjaardag volgehouden en toen was het tijd het hem te zeggen. En dat was goed, bijzonder, mooi en kostbaar.

Ik vertelde Martijn, op een moment dat hij er even doorheen zat, dat ik al onze vrienden had uitgenodigd voor zijn verjaardag, op de camping waar wij op vakantie waren. En dat zijn Nederlandse top favorite band komt optreden: Rats on Rafts. Hij vroeg zich af hoe ik dat geregeld had. Ik zei: dat heb ik niet geregeld, dat heeft Ellen van No Guts No Glory voor ons geregeld.

Zonder haar was dat niet gelukt, zij heeft het voor elkaar gekregen om op het hoogste puntje van het hoogseizoen, midden in de vakantieperiode, de camping JA te laten zeggen tegen mijn idee om 65 gasten uit te nodigen op een zondagmiddag. Evenals de band die JA zei tegen een openlucht privé optreden (iets wat ze nooit doen). Dan ben je een potje gezegend hoor, als je zo’n wens uitspreekt en en geregeld krijgt.

De dag was prachtig! Iedereen was er en alle wensen die we voor die dag hadden om het feest compleet te kunnen maken (appeltaart, ijsjes voor de kids, pizza, genoeg drinken, zwemmende kinderen) kon ook allemaal. Voor Martijn was het soms te veel en dan ging hij lekker terug naar onze tent en chillen in de hangmat. En af en toe ging er een vriend even bij hem langs om te kletsen (heerlijk).

Tegen een uur of tien, toen de meeste vrienden vertrokken waren (want ja voor sommigen toch immers ca 2.5u terugrijden) en we met een klein clubje vrienden nog een laatste biertje namen, kwam Martijn er ook nog even bij. Het ene laatste biertje werden er twee en ik was zo gelukkig , dat was de kers op de mooiste taart!

Dank Ellen, dit is een dag die niemand mij ooit kan afpakken, die ik nooit ga vergeten, die mijn kinderen en familie en vrienden nooit gaan vergeten. Het polsbandje zou ik voor altijd om willen houden en de foto’s plak ik naast de Pinkpop foto’s op mijn Great Wall of NGNG Memories. Zonder jou was dit niet gelukt, jij en Tineke zijn van goud! Ik wens nog een heleboel andere mensen jullie magische toverstok toe!

Martijn knokt ondertussen verder tegen die verschrikkelijke rotziekte, maar ik zie wat het optreden van RoR, wat muziek met hem doet. Het maakt hem heel!

Bayarlalaa Ellen, Tineke, Camping Buitenland, Rats on Rafts, Aziza en Corina dat jullie deze dag hebben getoverd!

x Anouk

Lieve Martijn en Anouk, we zijn heel erg blij dat jullie zo ontzettend genoten hebben.
We wensen jullie gezin, nog zoveel mogelijk tijd samen, met veel muziek!

Help jij mee muzikale wensen uit te laten komen?
Dank je wel!
Het maakt echt verschil.