Voor Sander en al onze begunstigden

Een persoonlijk verhaal van onze directeur Ellen.

Vandaag is de sterfdag van Sander Gerritsen.
Oprichter van onze stichting, maar vooral ook mijn fantastische broer.

Ik vind het belangrijk om daar stil bij te staan.
Niet alleen omdat ik hem, nog steeds, zo intens mis, maar vooral omdat dankzij hem NGNG bestaat.
Al had ik natuurlijk liever gehad dat hij nooit ziek was geworden.

Maar met mijn ogen dicht sta ik naast hem bij concerten, eten we pizza, schreeuwen we in Joris en de Draak, lezen we Heinz en blijven dan (veel te lang) hangen in een lachstuip, luisteren we naar Beastie Boys, Anathema, Kraftwerk, Slayer, Underworld, Chemical Brothers, The National, Metallica en nog zoveel meer, maken we plannen voor onze reis naar NY die we elkaar beloofd hadden, doen we idiote dansjes met de kinderen, voeren we discussies (we hadden allebei het meest gelijk natuurlijk, eigenwijs zijn zit in ons bloed) zitten we in de auto, met de ramen open, zon op de huid en luisteren we keihard muziek, hoor ik hem vooral lachen, en z’n stem, trekken we een goede fles wijn open.

Met mijn ogen dicht zie ik hem weer voor me hoe hij was, hoe hij echt was.
Met mijn ogen dicht is hij niet dood.

Maar, het heeft dus ook iets moois voortgebracht, zijn nalatenschap, zijn NGNG.

Door hem hebben we inmiddels ontelbare wensen kunnen laten uitkomen. Alleen al de afgelopen weken die van Peter, Gabriëlle, Dimitri, Renske, Martijn, Gea, Evelien, Alexander, Yvian, Trudie, Susan, Lisse, Chantal, Jolijn, John, Rianne, Kees, Madeleen, Marianne en Jegor. Stuk voor stuk mensen met hun eigen verhaal en verdriet, maar nu ook met een prachtige herinnering erbij voor het leven. Dat is onbetaalbaar.

En dan zijn er nog de mensen die mentale ondersteuning krijgen, iets waar nog steeds het meeste van mijn tijd heengaat. En met liefde. Want ik geloof oprecht dat je pijn en verdriet kan omzetten in kracht en in mijn geval; kracht om er te zijn voor anderen en soms onmogelijk lijkende wensen, tóch mogelijk te maken en mooie dingen te organiseren.

Hierbij moet ik vaak denken aan het lievelingsgedicht van Sander.

There is no difficulty that enough love will not conquer
No disease that enough love will not heal
No door that enough love will not open
No gulf that enough love will not bridge
No wall that enough love will not throw down
No sin that enough love will not redeem.

It makes no difference how deeply seated may be the trouble
How hopeless the outlook
How muddled the tangle
How great the mistake

A sufficient realization of love will dissolve it all.
If only you could love enough
You would be the happiest and most powerful being in the world.

– Emmet Fox

Vooral de laatste zin: ‘If you could only love enough, you would be the happiest and most powerful being in the world’. Ik zal dat blijven uitdragen, voor hem en alle mooie mensen die we hebben mogen ondersteunen inmiddels. En ook voor iedereen die we nog gaan ondersteunen en hun wensen laten uitkomen.

Verder is dit ook een goed moment om te zeggen hoe trots ik ben op deze stichting en iedereen die ons steunt, want wat gebeuren er prachtige dingen!

De samenwerking met Mojo, steeds meer mensen die ons weten te vinden en herkennen en steeds vaker worden er foto’s gedeeld van mensen in ons shirt (hier te koop: https://www.stichtingngng.nl/product/t-shirt-no-music-no-glory/), terwijl ze bijvoorbeeld bij een concert of op een festival staan. Weet dat ik daar enorm blij van word!

Vandaag zal er extra veel muziek gedraaid worden, geproost op Sander, pizza gemaakt met m’n kinderen, maar ook doorgewerkt, want er zijn weer veel nieuwe aanvragen en al deze mensen willen we een lichtpuntje gaan brengen en hun muzikale wensen laten uitkomen.

Ik hoop hard dat jullie ons willen steunen, zodat we dit allemaal kunnen blijven doen.

Dus koop dat shirt en draag het met trots of doneer.

Het maakt echt verschil, dank je wel! https://www.stichtingngng.nl/steun-ngng/word-donateur/

Met liefde, vandaag in het bijzonder voor iedereen die moet missen of binnenkort los moet gaan laten. Ik denk aan jullie. Heb het goed, maak het mooi, en dan nog wat mooier.

Ellen