Johns wens voor zijn dochter

Angela, goede vriendin van John en zijn gezin, nam contact met ons op.

Een wens voor John, man van Renske, papa van Rosalee en Tomas, 44 jaar oud en ongeneeslijk ziek. De ellende begon in maart 2020. Hij kreeg toen een hersenbloeding en bij onderzoeken kwamen ze per toeval de tumor tegen. Een kwaadaardige tumor.

Inmiddels hoort John bij de groep van 1 op de 5 mensen die nog in leven is na 2 jaar. Wielrennen is de rode draad in zijn leven, dus zoals hij zelf zegt zit hij in de voorste waaier. Hij vecht om zo lang mogelijk bij zijn gezin te blijven en gaat altijd door. Waar veel mensen al lang de handdoek in de ring hadden gegooid en de moed hadden opgegeven. Die woorden staan niet in zijn woordenboek. Hij is altijd positief, schakelen naar een lichter verzet wanneer noodzakelijk. Vechten, schakelen, aanpassen, en doorgaan. Een herhalende, oneerlijke, cyclus deze afgelopen 2 jaar.

Een andere passie van John, naast wielrennen, is muziek. Dit wil hij graag doorgeven aan zijn kinderen. Twee jaar geleden (voor de hersenbloeding) gaf John aan zijn dochter Rosalee kaartjes voor #likeme (musical van KetNet) voor haar 7e verjaardag. Ze zouden samen naar Antwerpen, shoppen, overnachten en naar het concert. Net toen begon de ellende, John kreeg een hersenbloeding.

Hij is gaan vechten (revalidatie en de strijd tegen de inmiddels gevonden tumor) om op tijd te herstellen voor het concert. Helaas werd het concert 3x uitgesteld door Corona. Toch zou het 2 jaar later in april dit jaar alsnog plaats gaan vinden en John had de kaartjes omgeboekt naar rolstoelplaatsen. Tomas en Renske zouden mee want hij kon dit inmiddels niet meer alleen doen met Rosalee. Ze keken er zo enorm naar uit!

Begin april zou het dan eindelijk zo ver zijn, ze waren er bijna… En toen ging het weer mis, en goed mis deze keer. John ging hard achteruit. Wat een verdriet, voor Rosalee maar zeker ook voor John. Hij had zo gevochten om naar dat concert te kunnen en heeft het niet gehaald.

Zo oneerlijk voor hen als gezin en toch maken ze er het beste van. Voor ons vrienden zo machteloos en verdrietig om te zien en daarom heb ik contact opgenomen met jullie. Om een mooie herinnering te maken voor Rosalee in plaats van een pijnlijke gedachte en zodat John toch haar cadeau, al is het aangepast, kan geven.

Addy en Angela

We hebben gebeld en overlegd wat nog haalbaar was en vooral, zo snel mogelijk geregeld zou kunnen worden aangezien John verdrietig genoeg, nog maar weinig tijd heeft.

Het was echt geen optie meer om samen nog ergens heen te gaan dus regelden we het volgende. De manager van Pommelien, die zingt en speelt in #likeme, kwam meteen in actie (dank je wel Lester Williams!) en Pommelien was zo lief andere castleden te vragen om een videoboodschap in te spreken.

Gisteren heeft John de video aan zijn dochter Rosalee kunnen laten zien. Nog even uit bed om dit samen te bekijken. Ook hadden we allemaal #likeme cadeaus gekocht voor Rosalee, zoals uiteraard de cd, een dekbedovertrek met de cast erop, een hoodie en badjas. John heeft deze aan haar kunnen geven.

Het was heel erg emotioneel maar vooral voor John, ontzettend belangrijk dat dit is gebeurd. Want hij had zijn dochter een bijzonder #likeme cadeau beloofd en nu heeft hij dat toch, in aangepaste vorm, kunnen laten uitkomen.

Wij wensen John en zijn mooie gezin veel sterkte en een nog zo zacht mogelijke tijd toe.
Waar veel muziek geluisterd wordt, samen.
Hou elkaar maar goed vast.

Wil je bijdragen aan onze muzikale wensen?
Dank je wel!
Het maakt echt verschil.