Wens voor Rianne (18)

De moeder van Rianne mailde ons:

Vorig jaar is bij Rianne de diagnose ALL vastgesteld. De chemotherapie sloeg niet aan, waardoor ze in het cart-cel traject terecht kwam. Rianne moet elke maand naar het ziekenhuis voor bloedcontroles en 1 x per 3 maanden krijgt ze een beenmergpunctie. Het begint steeds zwaarder voor haar te worden. Rianne is in augustus 18 geworden.
Rianne is een super lieve, sterke, stoere, positieve, krachtige en gezellige meid. Ze is ontzettend gek op paarden.

Rianne al vanaf jongs af aan bezig met paarden, verzorgpony’s en dressuur rijden. Een oudoom van Rianne reed western en is overleden aan kanker. Hij is een voorbeeld voor haar, een vechter. Rianne houdt zich oa aan hem vast, ze gaat zelf ook door!

Bij de beenmergpunctie werden er wederom verkeerde cellen gevonden, een klap in ieders gezicht. Rianne zit nu in het stamcel traject. Haar wens zou over 3 maanden ongeveer in kunnen gaan. Haar wens is….leren western-rijden!

Voordat ze ziek werd durfde ze niet goed te doen wat ze echt zelf wilde. Ze wil nu haar passies gaan volgen. Echt gaan doen wat ze zelf wil!

Als je ziek bent, beslist iedereen voor je, je kan zelf weinig keuzes maken. Na het stamceltraject wil ze voor het eerst voor haarzelf gaan kiezen. Ook gaf Rianne aan dat met western-rijden ze zich weer een beetje normaal kan voelen, ze weer kan deelnemen aan het ‘normale’ leven. Ook ziet ze zichzelf mentaal revalideren met de paarden, ze denkt haar emoties te kunnen verwerken. Bij paarden mag je zijn wie je bent.

Voor mij is het belangrijk dat ze vooruit blijft kijken, bezigheden blijft houden. Rianne gaat haar haren wederom verliezen en in september kan ze nog niet naar school. Leren rijden is dan een goede motivatie om echt in beweging te blijven.

Ondertussen hadden wij meerdere keren contact, over hoe het met Rianne ging en het verzoek om te kijken naar een manege die goed zou snappen dat dit om een bijzondere situatie gaat, waar ze echt oog moeten kunnen hebben voor haar revalidatie.

We zijn bij 3 maneges wezen kijken en we hebben een super fijne manege gevonden. De instructeur hebben we ongeveer twee uur gesproken. Hij weet waar hij rekening mee moet houden (stopte bv ook met vegen omdat Rianne hier mogelijk nu niet tegen zou kunnen), weet veel over bestraling en weerstand.

Een perfecte combinatie!
We hebben afgesproken dat zodra het stamcel traject is afgerond, Rianne mag gaan starten met haar lessen en revalidatie bij de manege.

Rianne is heel erg blij, omdat ze nu (weer) door een zware tijd gaat, maar weet dat ze hierna mag gaan doen, wat ze zo graag wil. En die houvast bieden wij haar met veel liefde!

Veel sterkte lieve Rianne en we komen over een tijdje graag een keer kijken tijdens je lessen!

Wil je bijdragen aan onze wensen?
Dank je wel!
Het maakt echt verschil.