Wens voor Madeleen

Afgelopen jaar hebben wij meerdere keren contact gehad met Madeleen.
Ze had een bijzondere wens.

Ik ben Madeleen van Buren Jansen en ik heb niet lang meer te leven. Bijna 8 jaar geleden werd bij mij borstkanker geconstateerd. Daarna is de borstkanker uitgezaaid naar mijn hersenen. Ik heb drie operaties en diverse behandelingen overleefd. Maar het mocht allemaal niet baten.

Twee jaar geleden hebben de artsen me laten weten dat ik uitbehandeld was en dat ik nog een paar maanden tot een half jaar te leven had. Vanaf dat moment ben ik bezig met de voorbereidingen op mijn overlijden en mijn nalatenschap aan mijn lieve zoon, Xander van nu 10, mijn man, vrienden en familie. Op mijn verjaardag in dat jaar heb ik een boom geplant op de begraafplaats om mijn as na mijn overlijden bij te begraven. Zo blijft er iets tastbaars achter voor de mensen waar ik om geef en die mij zullen moeten missen. Ik vind het belangrijk om op deze manier onderdeel te worden van de kringloop van het leven.

Vorig jaar voor mijn verjaardag heb ik op Facebook een inzamelingsactie voor de stichting No Guts No Glory gehouden. Mijn laatste wens is om in lijn met onze ‘familieboom’ het lied The Family Tree te zingen met Venice en daarvan een clip te laten maken, zodat mijn nabestaanden mij zich kunnen herinneren, mijn stem nog eens te horen en deze geweldige ervaring niet vergeten wordt. Helaas is mijn energie niet meer toereikend en door de coronamaatregelen heeft Venice al twee keer hun concerten hier in Nederland moeten uitstellen.

Gelukkig heeft Robin van de stichting wel een mooie clip kunnen samenstellen met filmpjes en foto’s van mijzelf en mijn dierbaren bij het planten van de familieboom met het door mij gezongen lied op de muziek van Venice. Het is een prachtige clip geworden.

Ik wil No Guts No Glory heel erg bedanken voor hun medeleven en het mooie werk wat zij doen voor mensen zoals ik. Blijf doorgaan met dit belangrijke werk. Duizendmaal dank, ook namens mijn dierbaren.

Met liefde hebben we de wens laten uitkomen, in een vorm die nog wél kan. Onze vrijwilliger Robin heeft een bijzondere videoclip gemaakt, waar Madeleens zoontje Xander later hopelijk wat troost uit kan halen. Om zijn moeder te zien én hun lied te horen zingen.

We hopen dat de tijd die nog rest zo mooi mogelijk mag zijn, Madeleen.
Veel sterkte en liefs voor jou en je gezin.

Wil je bijdragen aan onze muzikale wensen?
Dank je wel!
Het maakt echt verschil.