Xenia’s afscheid

In 2020 nam Lidia contact met ons op. Haar dochter Xenia was overleden aan de gevolgen van een hersentumor in de leeftijd van 22 jaar. Ze had haar beloofd een groot muzikaal afscheid te geven, met koren en musicals, maar door de lockdown was dit niet mogelijk.

Naast het veel te grote verlies van haar dochter moeten loslaten, viel dit moeder heel zwaar. Ze was er elke dag mee bezig, want ze gunde Xenia een afscheid vol met muziek en iedereen aanwezig die haar zo liefhad. Het rouwproces kon hierdoor niet goed beginnen, dus we besloten te gaan helpen met het organiseren van een afscheid, zoals Xenia had gewenst.

Lidia:

Een paar maanden na het overlijden van onze dochter Xenia op 13-5-2020 kwam ik in contact met Ellen. Door de coronamaatregelen hebben we niet de mogelijkheid gehad om het afscheid van haar te verzorgen zoals zij dit voor ogen had. Een concert met muziek en optreden van onze koren en musicalgroepen.

Xenia was zelf erg muzikaal, speelde piano en had een prachtige stem. Ze wilde geen zielig gedoe en zeker niet de woorden “hoe sterk of knap” ze het deed. Je krijgt kanker en je moet er mee dealen. Dat is niet sterk zijn maar iets waar je ongevraagd in terechtkomt, gaf ze aan.

Wij gunden haar dit afscheid en kwamen terecht bij Ellen van Stichting No Guts No Glory. Met een vol hoofd kon ik alles niet overzien om het te organiseren. Erg lief en begripvol waren onze gesprekken.

We hebben geprobeerd het op 21-2-21 te organiseren, maar weer gooide corona roet in het eten. Toen hebben we als gezin met Ellen besloten om deze wens te vervullen op de manier zoals wij dit wilden, zonder concessies te hoeven doen. Iedereen moest kunnen komen.

En dat vindt plaats op 13-5-2022, de sterfdag. Precies 2 jaar later. Dankbaar voor het fijne contact met Ellen.

Dank Stichting NGNG.

Vanavond zal het muzikale afscheid plaatsvinden. Met vooral ontzettend veel muziek en om 20:48 een minuut stilte, omdat dit het tijdstip is waarop Xenia overleed, vandaag precies 2 jaar geleden.

Met veel liefde gaan we dit zo mooi mogelijk maken. We hopen dat moeder Lidia en de rest van het gezin troost mogen krijgen. Zodat Xenia het afscheid gaat krijgen, precies zoals ze wilde.

Wil je bijdragen aan onze muzikale wensen?
Heel fijn, dank je wel.
Het maakt echt verschil