Meer muziek in het ziekenhuis!

Stichting No Guts No Glory gelooft in de kracht van muziek en daarom zijn wij gestart met ons nieuwe project om meer muziek in het ziekenhuis te krijgen!

Het luisteren naar of maken van muziek kan voor noodzakelijke en fijne afleiding zorgen tijdens opnames en/of behandelingen. Muziek kan troost brengen of kracht geven op zoveel verschillende manieren. Maar ook voor de nodige ontspanning en verbinding zorgen voor de mensen die werken met en voor de patiënten.

Met ontzettend veel liefde kochten wij -met dank aan jullie, onze donateurs- een drumstel voor het AvL (Antoni van Leeuwenhoek). Sanne legt uit waarom dit verschil maakt:

Muziek verbindt.

In een grote organisatie zoals het Nederlands Kankerinstituut – Antoni van Leeuwenhoek, is het vaak comfortabel om je in je ‘eigen’ kringen te bewegen. Iedereen binnen het NKI-AVL zet zich in voor de patiënt. Is het op de voorgrond of op de achtergrond, fysiek of digitaal, binnen of buiten, het belangrijkste is dat de zorg die we aan de patiënt leveren excellent is. We kennen ons vakgebied en we doen allemaal ons best.

Ook weten we dat er nog veel meer processen, afdelingen, disciplines en diensten in en rondom het ziekenhuis bestaan en worden geleverd die allemaal bijdragen aan die excellente zorg. Deze ‘anderen’ hebben alleen vaak geen gezicht.

De NKI band zorgt ervoor dat die ‘anderen’ een gezicht krijgen. Research, pathologie, radiotherapie, ICT, fysica, medisch, en ga zo maar door.

We zijn gelijk en maken muziek.
We zien en horen elkaar.

Het is een moment waar we allemaal naar uitkijken en waar we energie van krijgen. Sinds kort hebben we een ruimte binnen het ziekenhuis die we mogen gebruiken om te oefenen. Dit is natuurlijk fantastisch, maar betekent ook dat we alle apparatuur moeten regelen. De grootste uitdaging; een drumstel.

Met de hulp van stichting No Guts No Glory, die zo ontzettend gul zijn geweest om een drumstel te doneren aan de NKI band, kunnen wij doorgaan met het maken van muziek. We kunnen doorgaan met elkaar zien. We kunnen doorgaan met elkaar horen.

De verbindingen die tot stand komen in de band, zie je terug in het werk. De ‘grote organisatie’ voelt kleiner, dichterbij. En ik denk dat het niet anders kan dan dat die positiviteit die de band teweeg brengt uiteindelijk terug te voelen is in de zorg.

In de toekomst hopen we met de band nog meer mensen met elkaar te verbinden.
Voor medewerkers en, wie weet, ook voor de patiënten op te treden.
We durven te dromen.

De NKI band, mede mogelijk gemaakt door, No Guts No Glory. Dank jullie wel!
Namens Sanne en de rest van de band

De komende tijd gaan wij nog veel meer muziek naar ziekenhuizen brengen en hopen dat jullie dit project willen steunen. Want het maakt echt verschil.

Dank je wel!