Update over de stichting

Mooi nieuws: per 1 mei komt onze Tineke de Mug voor 28 uur per week in dienst! Het is al een hele tijd erg druk met wensaanvragen. We zijn aan het groeien en professionaliseren als stichting. Dus Tineke erbij als projectmanager om Ellen te ondersteunen is een mooie volgende stap.

Tineke is zoals gezegd al jaren een bekend gezicht binnen de stichting. Als vrijwilliger die van alles regelt voor wensen en als penningmeester in het bestuur. Zij legt uit hoe belangrijk deze nieuwe stap voor haar is:

Enorm vereerd en gelukkig ben ik met de grote stap die Stichting No Gut No Glory met mij wil gaan zetten. Het moment dat onlangs duidelijk werd dat ik in dienst van Stichting No Guts No Glory kon gaan werken maakte mijn hart een sprongetje.

Sinds 2014 ben ik actief voor de stichting en onderdeel van het bestuur geweest, voornamelijk als penningmeester. Ik heb altijd een grote betrokkenheid gevoeld met de stichting én met Ellen, als drijfveer achter de stichting en inmiddels zeker ook als vriendin waarmee ik veel kan delen (en lachen!).

Vanaf mei zal ik als projectmanager voor de stichting werkzaam zijn. Ik zal me bezighouden met het coördineren van diverse projecten alsook het structureren van alle overige taken die er liggen voor het runnen van de stichting. Ik kijk er enorm naar uit om me nog meer in te kunnen gaan zetten voor Stichting No Guts No Glory en intensiever samen te gaan werken met Ellen aan de mooie projecten en wensen.

Omdat ik fulltime werkte als productiemanager voor shows (muziek/comedy/festivals) heb ik mijn baan opgezegd en zal ik als freelancer nog af en toe shows doen. Het bleek een goed moment om te zeggen: “No Guts No Glory!”

Onze vrijwilliger Jaap Hermans gaat de rol van Tineke in het bestuur overnemen en daar zijn we heel blij mee! Onze nieuwe penningmeester is geen onbekende binnen de stichting, want hij heeft al meegeholpen aan het realiseren van meerdere wensen. Voor wie hem nog niet kent, stelt hij zich voor:

Hallo! Ik ben Jaap.

Ik heb in augustus 2020 afscheid genomen van het horeca- en bierbedrijf dat ik in 2012 mee heb opgericht, om mijn hart te volgen en mijn kennis, netwerk op een socialer en maatschappelijker vlak in te zetten. Inmiddels ben ik werkzaam als Coördinator Hospitality bij het Schoenenkwartier en tevens mede-initiatiefnemer van het podcast-platform Doorklink.

Wat begon als een aanmelding als vrijwilliger voor een evenement dat Ellen met de stichting organiseerde, werd snel een mooi (telefoon-)gesprek waar duidelijk uit bleek dat we veel gevoel en ideeën delen over wat kan en moet, met liefde en muziek. Inmiddels heb ik als vrijwilliger mee mogen helpen bij het inwilligen van wensen en het maken van liefdevolle herinneringen voor mensen die dat zo hard kunnen gebruiken.

Ik vind het dan ook een eer dat ik nu als penningmeester in het bestuur van de stichting mag plaatsnemen en op die manier kan bijdragen aan het organiseren en uitbouwen van het liefdevolle en belangrijke werk dat No Guts No Glory verricht. Dat veel wat de stichting organiseert een muzikaal karakter heeft, draagt daaraan bij: muziek biedt hoop, troost en liefde, we ervaren het iedere dag!

Zo fijn dat we deze stap kunnen zetten. Let’s do this!

Op naar nog vele mooie wensen die we laten uitkomen!