Minko naar Chef’Special!

Vlak voor de pandemie lieten we de wens van Minko uitkomen. Toen 18 jaar en al meer dan de helft van zijn bestaan bezig met ziek zijn. Op jonge leeftijd moest hij al heel veel moest accepteren, dat veel dingen niet kunnen, dat hij anders is en dat zijn klasgenoten van vroeger nu wel een ‘normaal’ leven opbouwen, terwijl hij voornamelijk op de bank ligt en moeite heeft met voor leeftijdsgenoten vanzelfsprekende zaken. Want er zit een hersentumor in zijn hoofd.

Door alle operaties, behandelingen en dagelijkse epilepsie is de kwaliteit van leven anders dan dat zijn ouders hadden gewenst voor hun lieve zoon. Door dit traject is de fysieke gesteldheid van Minko niet al te goed, waardoor hij maar weinig naar buiten kan. Een wandeling van 10 minuten is voor hem al een enorme inspanning en er moet altijd iemand mee, vanwege zijn epilepsie.

Minko kreeg van ons een hele vette gitaar met versterker omdat het zijn droom was gitaar te leren spelen. Maar hij was en is ook groot fan van Chef’Special. Het is ook het eerste en enige concert waar hij ooit is geweest en ondanks de epilepsie ter plekke, heeft hij samen met zijn moeder enorm kunnen genieten.

We konden hem, naast de gitaar, verrassen met met deze videoboodschap:

Alleen, toen kwam de pandemie en waren er geen concerten mogelijk…

We vinden het dan ook fantastisch om te kunnen melden dat Minko inmiddels 20 heeft mogen worden én gisteravond, eindelijk, naar het concert van Chef’Special kon gaan! Samen met zijn ouders heeft hij hard genoten.

Zijn vader schreef:

‘Minko is kapot stuk gesloopt, van het staan, van het 110% genieten!!

Het was echt veel meer dan dat, he. Ik kreeg even tranen in m’n ogen omdat zoveel ‘gedoe’ dan even vergeten is. Hele kleine dingen komen dan keihard binnen. Maar vooral het ultieme geluk om een zieke dude van 20jr iets te zien beleven wat ‘ie eigenlijk nooit echt heeft gezien en gedaan, … wow (ja ok, 1x, maar door epilepsie was dat toen effe geen lekkere avond in de Afas).

Het is -ook voor papa en mama- zoveel meer dan alleen maar een optreden van een heule toffe band.

Dus duizendmiljoenmiljard keer bedankt. Er zijn niet genoeg woorden noch synoniemen om het gevoel van deze avond te beschrijven.♥️♥️

We zijn heel erg blij dat het is gelukt en heel veel dank aan de heren van Chef’Special!

Het maakt verschil