Wens voor Eefje!

Het verhaal van Eefje van ‘Evrin’

Muziek is helend

Wie zijn wij? Wij zijn het muzikale duo ‘Evrin’, Eefje & Riny. Singer/Songwriter. Genre: Americana

Wij kennen elkaar 10 jaar en zijn 2 jaar geleden getrouwd in Bali, 1 jaar geleden voor de burgerlijke stand.

We hebben elkaar ontmoet via de muziek en er ontstond bij de eerste ontmoeting al een muzikale klik. Dit heeft ons al veel moois opgeleverd, naar prachtig plekken en mensen gevoerd….  Een muzikaal avontuur!

‘If you pour some music on whatever’s wrong, it’ll sure help you out’ ( Levon Helm ‘The Band’ )

No Guts No Glory

Wij hadden nog niet zolang geleden van deze stichting gehoord ivm een vriend van ons, Geert Leenders (muzikant) van ‘The Stardusters’, die kanker had en waar NGNG een fantastisch festival voor had georganiseerd. Dat heeft op ons (en vele anderen) een hele diepe indruk achtergelaten.

Toen bij Geert ongeveer 1 jaar geleden een tumor werd geconstateerd, bleek een maand later bij Eefje ook een tumor geconstateerd. Dus we hadden ineens best veel contact, tja, ineens waren we ook lotgenoten.

Bij Eefje bleek de soort kanker van zeldzame aard (urologisch). Probleem daarbij is, geen geregistreerde behandeling, geen studies, literatuur en onderzoeksresultaten. Het geluk was dat zij met een operatie geholpen kon worden, dus alles weghalen (dat is de blaas en zeg maar bijna alle organen onder de gordel). Veel dus, maar operatie goed doorstaan in het Radboud te Nijmegen, alles weg en schoon. Dus herstellen en doorgaan. Heel blij waren we!

Na een een paar maanden 1e controle, zag er goed uit. De 2e controle, 12 januari 2022, BAM! Geen goed nieuws, aantal plekjes gevonden (uitzaaiingen dus). Ja, een probleem, het is immers nog steeds een zeldzame kanker, dus we wisten dat er niet zo’n gunstig scenario zou volgens. Allereerst werd er een experimentele behandeling aangeboden.
Helaas na onderzoek bij Eefje, werd niet de juiste match gevonden waar ze naar op zoek waren. Heel jammer. Nu hadden de ‘Knappe koppen van het Radboud’ een chemo uitgedokterd waarvan ze denken dat het het best benadert bij wat Eefje heeft. M.a.w. wel levensverlengend en label ongeneeslijk ziek. Meer kunnen ze er op dit moment niet van maken. Eefje is in dit geval zelf het onderzoek. Heel spannend en onzeker allemaal, het is erop of eronder. We houden rekening met levensverwachting van minimaal 1 jaar. Alles wat er onverwachts bij komt is mooi meegenomen, dat zal de komende tijd uitwijzen. Eefje is net begonnen met de chemo, voelt zich goed, niet ziek en blijft positief.

Onze wens

Hoe draaien we dit scenario om naar iets waar we heel erg blij van worden? Met muziek natuurlijk! Wij zouden graag een vinyl album willen opnemen. Met mooie nieuwe liedjes die we hebben geschreven. Daarna natuurlijk nog een mooi concert/release party (met alle mensen die ons hebben geholpen).

Daar hebben we steun voor nodig. Voordat we NGNG aanschreven hebben we zelf al een oproep gedaan op social media, voor donaties, mensen die ons willen helpen met een studio, muzikanten die eventueel pro-deo willen spelen, sponsors etc. We hebben al veel aanmeldingen en dat kan alleen nog maar meer worden in samenwerking met No Guts nNo Glory! Wij willen graag iets moois achterlaten en herinneringen maken.

Een groot deel van de opbrengst van ons kersverse album, gaat met liefde naar deze fantastische stichting. Dat verdienen ze, dan is de cirkel weer mooi rond. Helpen jullie mee dit waar te maken? Dat zou supertof zijn!’

Een bijzonder mooie muzikale wens, die we met liefde gaan helpen uitkomen!

Help je mee om deze wens uit te laten komen? https://www.stichtingngng.nl/doneer-nu/
Heel erg bedankt!
Het maakt echt verschil.