Wens van Myung

We kregen een bijzondere wens binnen van Myung:

‘Hulp vragen vind ik nooit zo moeilijk, maar financiële hulp vragen doe ik niet zo graag.
Maar toch sta ik nu op een punt dat dit werkelijk is en wil ik jullie vragen om hulp zodat ik mijn doel kan realiseren.

Mijn naam is Myung, 42 jaar en moeder van twee kindjes (5 en 7). Vier jaar geleden sloeg bij mij en mijn gezin het noodlot toe, toen ik te horen kreeg dat ik een agressieve vorm van borstkanker had. Ik hoef denk ik niet te vermelden dat dit ontzettend heftig is geweest met twee jonge kindjes van toen 1,5 en 3,5 jaar oud. Hele heftige behandelingen gehad, maar gelukkig sta ik hier nu, 4 jaar later. Met een baan minder en vele therapieën verder… maar wél met een duidelijke visie en droom!

Het feit dat ik door de chemo’s nu niet meer (lang) achter een computer kan werken en dus banen achter een computer voor mij niet meer gaan, word ik nu “gedwongen” datgene te gaan doen waar mijn hart ligt en dat is een creatief leven leiden. Met illustreren heb ik daarmee al een flinke stap gezet. Maar er is een tweede passie…

Na veel geworstel vallen nu de puzzelstukjes op hun plaats en ik ga hier nu eindelijk naar luisteren en actie ondernemen. Al mijn hele leven ben ik gefascineerd door alles wat met grime te maken heeft; metamorfoses, gedaantewisselingen, (menselijke) transformaties, typetjes, fantasie, betovering…Tijdens mijn opleiding op de kunstacademie kwam het onbewust al voorbij. Making-ofs; ik zit aan de buis gekluisterd.

Er brandt een verlangen in mij. De bekende typetjes van tv, gedaanteverwisselingen of de special effects in films of theater, wat zou ik dát graag willen kunnen maken en hier mijn werk van maken! Creëren, met m’n handen bezig zijn, karakters bedenken, modelleren.

Ik wil mij gaan omscholen en heel erg graag de combinatie vakopleiding grime/special effects en make-up artist gaan volgen!

Helaas kan ik dit niet financieren met de zeer bescheiden uitkering die ik op dit moment ontvang. Vooralsnog wordt dit niet vergoed door UWV en daarom wil ik mij nu tot jullie wenden.

Het is moeilijk digitaal de juiste woorden en intonatie voor te vinden, maar ik zou zó ontzettend blij zijn als ik dit kan gaan doen en “eindelijk” mijn leven weer in de juiste, creatieve richting kan gaan sturen! Mede dankzij jullie financiële steun!’

Mijn dank is heel, heel erg groot!

Lieve groet,

Myung’

Vanochtend belden we met Myung en konden we haar blij maken door te zeggen dat we haar opleiding gaan betalen.
Ze kon het niet geloven!

Het is zo’n sterk verhaal, terwijl ze nog aan het bijkomen is van alles wat er is gebeurd, de nasleep van de ziekte nog ervaart, maar dan niet bij de pakken neer gaan zitten maar juist een plan maken: kijken wat er nog wél kan en doen waar je gelukkig van wordt. Dat ondersteunen we heel graag.

Myung had de eerste 3 maanden van haar opleiding kunnen betalen, maar wist niet hoe ze het verder moest doen. Gezegd dat ze haar opleiding kan bellen en zeggen dat wij alles verder zullen regelen. Ze gaat nu met een gelukkig en meer ontspannen hart de feestdagen in, en dat is fantastisch!

We willen iedereen die ons steunt heel erg bedanken, want dankzij jullie donaties, konden wij deze keer zo snel schakelen door te zeggen dat wij haar opleiding gaan betalen.

Myung maakte bovenstaande illustratie en we vinden hem zo raak en prachtig.
Hoe woest de zee soms ook kan zijn, er zijn altijd ergens lichtjes.

Wil je bijdragen aan onze bijzondere wensen?
Steun ons dan:
Het maakt echt verschil.