Wens voor Romy

Afgelopen dinsdag lieten we de wens van Romy in vervulling gaan. Haar zus Heidi benaderde ons:

‘Drie jaar geleden hoorden we dat mijn zusje  (Romy van der Westen) uitgezaaide borstkanker had. Een enorme klap omdat we niet alleen hoorden dat ze kanker had, maar ook nog eens dat ze niet meer beter zou worden. Hoe lang ze nog zou hebben? Daar hadden ze geen antwoord op.

Voor Romy vielen alle puzzelstukjes op z’n plek, zij had altijd het gevoel dat ze niet oud zou worden. Vanaf dag 1 is zij zo ontzettend sterk en positief geweest, voor haarzelf, de kinderen, haar ouders, mij als zus en haar vrienden. Nu drie jaar, anti-hormoonbehandelingen en meer dan 50 chemokuren verder viert ze dinsdag haar 36e verjaardag. Niemand begrijpt hoe, maar ze heeft het geflikt, 36 jaar!!!! Een gewone leeftijd met weinig aandacht voor de één, maar een enorme mijlpaal voor mijn zus. Het onmogelijke mogelijk maken, dat is wat ze nu doet en wat ze haar hele leven al heeft gedaan.

Ondanks haar ziekte en het afzwakken van haar gezondheid, elke maand een stukje meer, staat zij altijd klaar voor anderen, klaagt ze nooit en is ‘the light of the party’. Een powervrouw waar je niet omheen kan. En dat, precies dat mag wel eens beloond worden. Vandaar dat ik No Guts No Glory benaderd heb om mee te helpen een onvergetelijke dag te organiseren voor haar. Een dag waarbij iedereen wie zijn/haar leven geïnspireerd is door mijn zusje voorbij komt terwijl ze er van kan genieten in een enorme roze hummer limousine die langs belangrijke plekken in haar leven rijdt. En dat delen met de allerbelangrijkste personen in haar leven die opstappen op de plek waar ze hen ontmoet heeft om uiteindelijk samen uit te stappen bij het PSV stadion.

Het PSV stadion denk je? Is ze voetbalfan? Nee alles behalve, maar het PSV stadion staat symbool voor samenhorigheid, hoop, troost en liefde. Het concert van Guus Meeuwis ‘Groots’, en het lied dat Guus aan hen opdroeg 3 jaar geleden maakt dat deze plek in haar hart zit. Met zicht op de tribune waar ze 3 jaar geleden een VIP box hadden en Guus hen toesprak, eten we daar een taartje en proosten we op haar leven!’

De dag was prachtig. Tijdens de rit in de roze limo kreeg Romy een film te zien die onze vrijwilliger Robin had samengesteld van alle video’s die vrienden en familie hadden opgestuurd. Eind van de dag zijn ze als afsluiter ook nog met een groep van haar lievelingsmensen uit eten geweest.

Romy heeft keihard genoten en dat was precies de bedoeling!
We lieten deze wens met liefde uitkomen en wensen haar dat ze hier nog zo lang mogelijk van mag nagenieten.

Wil je ook meehelpen bij het realiseren van onze wensen?
Steun ons dan: https://www.stichtingngng.nl/doneer-nu/
Het maakt echt verschil.