Wens voor Martijn

Martijn vormt een prachtig gezin met zijn vrouw Anouk en kinderen Pien en Fos. Het leven lachte ze toe. Martijn was altijd muziekfanaat en daardoor frequent concertbezoeker. Met Sonic Youth als één van zijn absoluut favoriete bands.

Martijn had afgelopen zomer last van zijn darmen. Rond half augustus bleek na een bezoek aan huisarts en ziekenhuis dat hij een tumor in de endeldarm had, ook bleken er plekjes op zijn lever die verder werden onderzocht. De slechte voortekenen bleken helaas nog slechter dan in eerste instantie werd gevreesd.

Hij startte de behandeling waarvan hij wist dat het hem waarschijnlijk niet zou genezen, maar hem hopelijk wat meer tijd zou geven. Maar er kwam meer pech, nog voor de behandeling goed en wel gestart was, kreeg Martijn een herseninfarct. Iets waar hij wonder boven wonder goed van is hersteld. Al was er natuurlijk ook een fysieke terugslag. Maar doordat hij er goed uit kwam kon toch begonnen worden aan de geplande chemokuren. Een zware tijd, zeker de 2 weken na elke kuur zijn heftig.

Martijn vindt het lastig dat hij zijn gezin in deze situatie brengt en heeft vaak moeite om het mooie te blijven zien. Toch kwam er een klik. Hij had al een lange tijd tickets voor een aantal concerten. Waarvan de eerste 4 en 7 november op de agenda stonden. Martijn heeft zijn oncoloog gevraagd of de kuur die precies die week zou beginnen een week uitgesteld kon worden,  zodat hij alsnog die 2 concerten kon meemaken. Het is echt iets waar hij enorm naartoe leeft.

Vanavond gaat Martijn met 2 vrienden naar Thurston Moore in Paradiso. Paradiso was zo lief om meteen mee te denken met ons en samen maakten we een mooi plan zodat Martijn alleen maar hoeft te genieten. Via een aparte ingang, om drukte te vermijden, mag hij naar binnen, waar Paradiso de beste plaatsen bezet zal houden. Wij zorgen voor vervoer en de drankjes worden ook geregeld.

Op 7 november gaat Martijn met 3 vrienden naar de Black Lips in Tivoli. Ook Tivoli was meteen bereidwillig mee te werken om deze concertervaring zo bijzonder mogelijk te maken. Een hospitalitymedewerker zal aan deze vriendengroep gekoppeld worden en ervoor zorgen dat het hen aan niks zal ontbreken. En uiteraard zorgen wij ook weer voor vervoer.

Voor Anouk, de vrouw van Martijn, zit er aan het concert 4 november nog wel iets speciaals, omdat de eerste date tussen haar en Martijn een bezoek was aan een tentoonstelling van Kim Gordon. Dus die symboliek maakt het allemaal extra bijzonder, ondanks dat ze zelf niet meegaat. Ze weet hoeveel het voor hem betekent en het brengt een waardevolle herinnering terug.

Wij willen Paradiso en Tivoli bedanken voor het fijne meedenken om dit allemaal zo speciaal mogelijk te maken voor Martijn en we wensen hem en zijn vrienden ontzettend veel plezier! Dat het horen van livemuziek maar voor extra energie en kracht mag gaan zorgen.

Wil je bijdragen aan onze bijzondere wensen?
Steun ons:
Het maakt echt verschil.