Wens voor Jerry

We kregen eind mei een mail van Jerry, met het verzoek of we hem konden helpen.

‘Mijn naam is Jerry Schuurman, 51 jaar en beroepsmilitair. Verliefd op Veronique. Samen hebben we een zoon van 4 jaar.

Vorig jaar 6-6-2020 hadden wij ons kerkelijk huwelijk gepland, echter door corona is dit niet doorgegaan en verplaatst naar 03-07-2021.
Op 21 jan 2021 is bij mij urachuskanker geconstateerd, kanker tussen navel en blaas waarbij de tumor 2 cm doorgegroeid is in de blaas en een uitzaaiing in de rechter long. Ik ben op dit moment bezig met de 2e chemokuur van de 6 die ik ga krijgen. Op 2 juli een dag voor ons kerkelijk huwelijk, neem ik mijn laatste tablet in van kuur 6. Prognose is niet te voorspellen want per jaar krijgen 10-20 mensen deze zeldzame agressieve vorm van kanker.

Ik heb jullie website en tevens een aantal artikelen gelezen en daar was ik diep van onder de indruk. ook diep respect voor wat jullie voor kankerpatiënten, naasten en mantelzorgers kunnen betekenen.

Onze wens, mijn wens is om mijn vrouw nog in een witte jurk te mogen trouwen en daarna een groot feest te organiseren die voor ons onvergetelijk is. Om ons feest compleet en onvergetelijk te maken wilde ik graag mijn vrouw verrassen.’

Ik (Ellen) heb Jerry gebeld en we hebben lang gepraat over hoe het met hem gaat en hoe we iets moois zouden kunnen verzinnen om zijn vrouw te verrassen. Hij zocht hulp omdat hij zijn vrouw zo graag wilde verrassen, omdat zij er onvoorwaardelijk voor hem is, en dan het liefst dus tijdens hun bruiloft. Hij hoopte heel erg die te gaan halen.

Hoe hij over haar sprak, met zoveel liefde, en dat hij geen wens voor zichzelf wilde maar voor haar, raakte me. Zijn doel was en is, haar gelukkig maken. Ik stelde voor dat hij zélf zou gaan zingen tijdens de bruiloft, voor haar. ‘Maar ik kan helemaal niet zingen!’
Waarop ik zei dat zij het juist daarom niet gaat verwachten:). Hij zag het ineens helemaal zitten.

Op Twitter deed ik een oproep voor een goede zangdocent, die met spoed les kon gaan geven, maar ook extra aandacht had voor het proces waar hij nu mee te maken heeft. Zoals extra ademhalingstechnieken, om stress en pijn te helpen reduceren. Spreekt overigens voor zich dat we de zangdocente het normale tarief hebben betaald vanuit de stichting.

De afgelopen maanden had Jerry flinke chemokuren. EN elke week zangles. Stiekem, als zij op haar werk was. Ondertussen hadden wij ook stiekem contact. Hij werd zó blij van de zanglessen en bezig zijn met dit mooie plan, in het diepste geheim. En dat is heel erg fijn en precies de bedoeling!

Een paar dagen geleden was het zover. De bruiloft én het optreden.

Jerry was zenuwachtig, vergat een paar woorden en vond zelf dat het af en toe wat vals was maar nee, het was geweldig, hartverwarmend, ontroerend en ronduit stoer! Hij liep van de prachtige trap naar beneden en begon te zingen voor zijn lief.

Lieve Jerry, iedereen bij No Guts No Glory is ZO ontzettend trots op jou! Je hebt het gewoon geflikt!

Het waren pittige maanden voor je, maar door ‘alle shit’ heen bleef jij zingen. En bleef je positief. Vandaag krijg je weer een spannende uitslag, we leven allemaal met je mee en hopen met heel ons hart, dat jullie mooie gezin nog zoveel mogelijk tijd samen wordt gegund.

Lieve lezer, dit lijkt misschien maar ‘een klein verhaal’, want dit gaat maar om één gezin. Maar het maakt écht verschil wat we met stichting No Guts No Glory proberen te doen. En muziek helpt <3

Wil jij ook dat we onbetaalbare herinneringen kunnen blijven geven?
Steun ons dan: https://www.stichtingngng.nl/doneer-nu/
Het maakt echt verschil.